יום שני, 27 במרץ 2017

גלגולו של חפץ בבית האבות - הלפרין אשקלון

היום, הגעתי בפעם נוספת למפגש עם וותיקי "בית הלפרין" ותלמידי בי"ס רותם אשקלון.
רחל וקרן המורות מובילות את התכנית, ורבקה המדריכה בבית האבות, נצחו על המפגש כהרגלן.
המפגש היה מלא עניין וסיפורים. חלק מהוותיקים הביאו חפצים אישיים, והציגו את הסיפור הקשור בחפץ. אחרים בחרו מתוך שלל חפצים שהונחו על השולחן, וספרו לנו על חוויה שמעוררת בהם החפץ.
יונס (יונה) שעלה מתוניס בחר כומתה של חייל וסיפר על שירותו הצבאי בגבעתי, ובהשתתפותו במלחמות ישראל, כולל מלחמת יום הכיפורים.
יונס והכומתה
יעל, שהיא ציירת וציוריה ידועים, הציגה תמונה שציירה בעקבות מבצע "צוק איתן" ונלקחה למשרד אחד היחידות שהשתתפו במבצע.
הציור של יעל בהשראת צוק איתן מלאך המחבק את החיילים
ברטה הציגה בהתרגשות של שמחה את תמונות ילדיה ונכדיה, וציינה שזהו מקור גאוותה.
ברטה ותמונות של בני משפחתה
אסתר הציגה עבודה מיוחדת מנייר והבטיחה ללמד את התלמידים את הטכניקה המיוחדת, וספרה על בית הספר בגרוזיה שם למדה 8 שנים ומה שזכור לה במיוחד אלה משחקי החוץ .
אסתר ויצירתה

חזנה בחרה את ספר התהילים ששמר עליה לאורך כל חייה, כעולה מעירק וספרה עד כמה נשארה אופטימית למרות האסונות שפקדו את משפחתה, גם היא הציגה מציוריה וספרה כי אחת מבנותיה ציירת.
חזנה וציוריה

חזנה עם ספר התהילים
ויקטוריה שעלתה לארץ מבחריין ספרה על עלייתה ארצה ועל תכשיטיה היקרים מזהב שממנו קניית בית בארץ. היא זוכרת כי בבית שנקנה זמן מה לא היה חשמל,
ויקטוריה וצמידים שקיבלה מאביה

רבקה הציגה מפת רקמה וספרה כי בצעירותה תפרה שמלות (כולל את שמלת בתה) היא למדה תפירה לבד, ותפרה שמלות יפות לה ולמכריה. בתה, שהגיע לביקור והצטרפנ למפגש, ספרה על הוריה שחיו יחד 65 שנים, ורק לפני 6 שנים נפטר האב, שהיה עו"ד ידוע.
רבקה ובתה - מציגה את המפה שרקמה
אחרונה חביבה יפה (שניידלה) הציגה את תמונות משפחתה - סבא וסבתא, הוריה, ותמונת אחיותיה. התמונות הם חלק מסיפורים שנותרו ממורשת המשפחה שחיה באירופה.
יפה מציגה את תמונות סבא וסבתא שלה.
גם שתי תלמידות סיפרו על חפצים מיוחדים שעוברים במשפחה.
בחלק האחרון שוחחו הוותיקים על חג הפסח - זכרונות מחג הפסח בילדותם. יונס סיפר שלקראת הכנות הפסח גם הילדים היו מבשלים מאכלים לקראת החג - הם קיבלו סירים קטנים ובשלו אוכל בכמות קטנה יחד עם האמא שבשלה לכל המשפחה. כולם ספרו כמה החג הזה זכור להם כחג משפחתי, שרנו שיר מתוך ההגדה ונפרדנו לשלום. לאחר החופשה יצאו הוותיקים והתלמידים לסיור במוזיאון בית התפוצות.
כתבה - מזל מלכא

אין תגובות: