יום שלישי, 28 במרץ 2017

מסכמים שנה של קירוב לבבות – בית הספר "נוה עו"ז", ראשון לציון, עם בית הספר "אלמנאר", לוד


קשר מיוחד במינו נרקם השנה בין שני בתי ספר המפעילים את התכנית - "נווה עו"ז" ראשון לציון ו"אל מנאר" לוד שמלבד טיפוח "קשר רב דורי" החלו מטפחים גם "קשר רב-תרבותי". 

לסיום שנת פעילות משותפת מיוחדת זו, במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי", התכנסו משתתפי שתי הקבוצות בבי"ס נווה עו"ז שבראשון לציון.

האורחים זכו לקבלת פנים חמה וקבלו סוכריה המצורפת לאמרות ברכה ובקבוק מים עם כיתוב הנוגע לשותפות. בין האורחים הרבים שהגיעו היו עפרה ישראלי, מנהלת תכנית הקשר הרב דורי, תמי גרין, יועצת ומנהלת התוכן של מאגר הסיפורים, רונית רענן, ראש אגף חינוך יסודי בראשון, מפקחת בתי הספר היסודיים בעיר, ליתי בדש, ראש אגף חינוך בעיר לוד, אורנה דרום, רכזת התכנית במחוז מרכז, מיכל נימני מדריכת החינוך החברתי, רכזות מחוזות תל-אביב ודרום בתכנית, צוות המטה וצוות מדריכות מחוז מרכז וכמובן, משתתפי התכנית משני בתי הספר וותיקים ותלמידים, הורים וצוותי בתי הספר.




בית הספר לבש אווירת חג והתמלא בקולות התרגשות, חיוכים מפה לאוזן וצבעוניות... והאווירה החמה והנעימה ליוו את המפגש כולו. 

בדברי סיכום של שתי המנהלות, עביר אלזברגה, מנהלת בי"ס "אלמנאר" ודורית קראדי, מנהלת בי"ס "נוה עוז" המארח, נפתח הטקס. המנהלות הדגישו את חשיבות התהליך שעבר על כולם בשותפות זו ובמפגשים הנפלאים שהיו לאורכו, וציינו כי הן מקוום וזו רק תחילתה של שותפות מתמשכת.

ריני אוחיון וספיה זבידה, המורות המובילות משני בתי הספר, שכבר הפכו חברות אמת כתוצאה משותפות זו, הנחו את הטקס. הן הציגו את התכנית השנתית, שנבנתה בפעילויות משותפות דרך ארבעה שערים: סיפורים אישיים, חגים-מסורת ומנהגים, חתונות ושמחות, תרופות סבתא.




עפרה ישראלי, מנהלת התכנית, ברכה את כל הלוקחים חלק בשותפות זו וציינה כי אנו נשמח לשותפויות נוספות כאלו בשנה הבאה. אורנה דרום – רכזת המחוז, ברכה וציינה כי שיתוף הפעולה רב תרבותי זה, התחיל להירקם כבר בחודשי הקיץ, נבע מכך שהיה מעמיק ומתמשך ונבנה יחד ע"י המנהלות והמורות משני המגזרים, כתכנית המשלבת מספר מפגשי למידה משותפים וכל זאת תוך הקשבה וחיבור אמיתי, וכבוד לתרבות האחרת. 



בחן רב תלמידי "אלמנאר" רקדו דבקה ותלמידות "נוה עוז" רקדו על פי השיר "ברכת המלך" אותו שרה מירי מסיקה.


נציגים וותיקים ותלמידים משני בתי הספר נשאו ברכה, הודו ושיבחו את המנהלות והמורות המובילות על השעות הנפלאות שעברו יחד ובמיוחד על היוזמה לשיתוף הפעולה וקירוב הלבבות.





ריני ריגשה אותנו כשהוסיפה ונתנה "מתנה" לספייה, ששכלה את אמה בתחילת שנה זו, כשבוע לפני תחילת הפעילות המשותפת. התלמידה מאיה, מבי"ס "נוה עוז" שרה לספייה את השיר "יא מאמא" של שמעון בוסקילה ועידן רייכל, רגשה את ספייה ואותנו כל כך ולא הותירה עין יבשה בקהל...



בתום המפגש הוזמנו האורחים לבקר בארבעת השערים, ולחוות, לחוש, לטעום וללמוד את התכנים הנלמדים בכל אחד מהם.  וכמובן, הוגש כיבוד כיד המלך מעשה ידיהן של משתתפי התכנית משני בתי הספר.








סרטון תמונות המפגש השיתופי



יישר כוח לכל הלוקחים חלק בהצלחת התכנית הרב תרבותית המופלאה שהייתה השנה בין בתי הספר, למנהלות: דורית ועביר, למורות המובילות: ריני וספייה, לצוות ביה"ס לקראמה רכזת החינוך החברתי באלמנאר והמורות למחול משני בתי הספר, לעפרה ישראלי, אורנה דרום ולליאורה כהן רכזת שיתופי פעולה בתכנית הקשר הרב דורי.

אין תגובות: