יום שבת, 4 בפברואר 2017

מחזקים את הקשר הרב תרבותי בין תלמידי ביה"ס "אלמנאר" מלוד לביה"ס "נווה עוז" בראשון לציון

מפגש שני בסדרת המפגשים התקיים בין שני בתי הספר, כחלק מהעבודה השיתופית הרב תרבותית המופלאה במסגרת התכנית. הסבים והסבתות ותלמידי בית הספר "נווה עו"ז" ראשון לציון אירחו את תלמידי הקשר הרב דורי מבית הספר "אלמנאר" לוד... 

תלמידים מביה"ס מהמגזר הערבי "אלמנאר" לוד, התארחו למפגש גומלין מרגש עם תלמידי ביה"ס "נווה עוז" בראשון לציון. את התלמידים ליוו ספייה  זביידה מובילת התכנית התכנית וראמה הרכזת חברתית.
למפגש היו מספר מטרות:
  • להעמיק את ההיכרות בין התלמידים משני בתי הספר ומהמגזרים השונים.
  • התייחסות למאחד ולמייחד בין התרבויות.
  • שילוב התקשוב כחלק בלתי נפרד מהתכנית.

קבלת הפנים לתלמידי "אלמנאר" היתה חמה מאוד ומרגשת. תלמידי "נווה עו"ז" משתתפי תכנית "הקשר הרב דורי" אחזו כרזת "ברוכים הבאים" וברכו אותם בברכות חמות. יחד איתם  קבלו פניהם בהתרגשות  הסבים והסבתות,  הלוקחים חלק בתכנית, הגברת דורית קראדי מנהלת ביה"ס, ריני אוחיון מובילת התכנית בביה"ס, מיכל נימני מדריכת החינוך החברתי ואורנה דרום רכזת מחוזית של התכנית.



בהתכנסות במבואת ביה"ס, ברכה דורית קראדי את האורחים והמשתתפים ואת שיתוף הפעולה המיוחד הזה בין משתתפי שתי הקבוצות. קראדי אף שבחה את המורות המובילות והודתה להן, לפניכם קטע מדבריה:

"מפגשי תכנית הקשר הרב דורי מצליחים ל"הירקם" כאריג מרהיב הודות לקשר היומיומי המתקיים ביניכן ומוביל אותנו להצלחת המפגשים.ה"תיקון" החברתי המתהווה בקרב וותיקי שתי הקבוצות מציב אותנו על דרך חדשה של כבוד והכרה במאפייני התרבות אלה של אלה.אני גאה להיות שותפה להובלה שלכן ועל ההזדמנות להכיר בין  קהילת "אלמנאר" וקהילת נווה עו"ז.ריני  קרה!להפוך חלום למציאות, אינו בבחינת "עניין של מה בכך ואת "רוקמת החלומות" גם "רוקמת" כל מפגש באמצעות ה"חוטים" היפים והעדינים ביותר אותם את יודעת לבחור בקפידה ל"גלימת" השלום והדו קיום בין שתי הקהילות.מזלנו שספייה נרתמת גם לחלום והלוואי יהפוך החלום ל...שלום!שלום עליכם!וסלאם עלייכום"


המורות המובילות, אשר הכינו את המפגש בשיתוף פעולה מופלא, העבירו את המידע לתלמידים בעברית ובערבית וההתרגשות הגדולה השאירה על פני כל המשתתפים חיוך רחב לאורך כל המפגש... ולצלילי השיר "היא רק רוצה לרקוד"רקדנו יחד כל הנוכחים כולל המנהלת, המורות, הסבים והסבתות, המחיצות החלו ליפול והשמחה היתה גדולה!

בהמשך, ישבו התלמידים והסבים והסבתות במעגלי שיח בנושאים הקרובים לליבם של התלמידים. המבוגרים דוברי הערבית סייעו בתרגום ובקרוב לבבות בין המשתתפים,  כשברקע מתנגן השיר"זה עולם קטן מאוד" בעברית ובערבית.



בהפסקה "אימץ" כל תלמיד אורח ויחד יצאו הם להפסקה, לסיור בביה"ס ולהכרות עם תלמידים נוספים. בהנאה רבה שיחקו כל המשתתפים גם במשחק מתוקשב  ב"KAHOOT" בנושא: "משחקים של פעם מול משחקים של ימינו". התלמידים  משני בתי הספר עבדו יחד תוך שיתוף פעולה נפלא כשהוותיקים משתלבים אף הם במשחק.



לסיום הוזמנו כולם להתכבד במזנון מטעמים עשיר, מגוון ומכובד, שהוכן ע"י הסבים והסבתות. כולם מחכים בשמחה ובציפייה למפגש הלמידה הבא, שיתקיים בבית ספר "אלמנאר" בלוד.


בהתייחסותה לקשר הנפלא הזה כתבה עפרה ישראלי מנהלת התכנית:

"תכנית הקשר הרב דורי בהחלט מקבלת משמעות חדשה, חשובה ומשמעותית. החיבור הרב תרבותי המתקיים באמצעות התכנית מוסיף ערכים שלא יסולאו מפז.
ערכים של קבלת השונה, חיבור מהמקום של השווה ולא השונה, הכרות ולמידה שכולם "רקמה אנושית אחת".
אני מצדיעה לבית ספר "נווה עוז" ו"אלמאנר", למנהלות ולכן המורות על פעילות זו, הנעשית עם כל הלב והנשמה על ידי שתי נשים מופלאות, ריני וספייה, כן ירבו כמותכן.
ואפילו אעז להוסיף ולחלום להוסיף קבוצות משותפות כאלו רבות לתכנית ומי יודיע אולי נביא את ההבנה והשלום בין התרבויות. לפעמים חלומות מתגשמים..."

מפקחת ביה"ס הגב' ויקי ניצן, ציינה בדבריה:
"זו הסיבה שבחרתי להיות אשת חינוך...זו מהות החינוך.
גאה להיות מפקחת של ביה"ס שזו הדרך של המנהיגה העומדת בראשו ושל הצוות החינוכי.
שאו ברכה והמשך הצלחה
בהערכה רבה"
ויקי

אין תגובות: