יום שלישי, 31 בינואר 2017

בי"ס רותם אשקלון מאמץ את בית האבות הלפרין

אתמול נפתחה תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס "רותם" אשקלון במתכונת ייחודית. קבוצה של 14 תלמידי ביה"ס מאמצים 10 וותיקים וותיקות מבית האבות "הלפרין" הסמוך לביה"ס. 
בית האבות הוא מבנה גדול ומטופח ובו חדרים רחבים ומוארים, המעוצבים בתמונות ועבודות רבות של דיירי הבית. רבקה מרכזת את כל פעילויות בית האבות, ומכירה כל אחד ואחת מהוותיקים ואת צרכיהם.
רחל, המורה המובילה את התכנית מטעם ביה"ס יחד עם קרן רכזת השכבה, יצרו קשר עם בית הלפרין, במטרה ליישם את תכנית הקשר הרב-דורי, לראשונה במתכונת זו. 
הביקור הראשון החל במשחק היכרות נחמד, ובהכנת ציורים עם שמות הוותיקים והתלמידים. בהמשך, ספרו הוותיקים, על השם שנבחר להם, על שם מי נקראו, מהיכן עלו ארצה, ופרטים נוספים ראשונים מרגשים על עצמם. 
כך הכרנו את אנריקה, שעלה מארגנטינה, שמו היה ישרואל-מוטל (על שם הסבים) הוריו הגרו מאוקריאנה לארגנטינה לפני מלחמת העולם השנייה, ושם קיבל שם נוסף המתאים לילד בארגנטינה. ברטה ספרה שנולדה בארגנטינה ועלתה ארצה. הכרנו את אסתר מגרוזיה שכתבה את שמה בכתב הגרוזיני המיוחד. יפה, שעלתה מרומניה, נקראה שיינדלה - באידיש - יפה. רבקה גם היא מרומניה איבדה את אמא בגיל מאוד צעיר, ויודעת שנתנו לה שם מקראי. יונס מתוניס, נקרא על שם יונה הנביא, אולם עם הקליטה בקיבוץ בעמק יזרעאל היו עוד 5 נערות תימניות בשם יונה, וכדי שלא יתבלבלו בינו לבינם, שינו את שמו ליונס. 
וחביבה שעלתה מהאי ג'רבה נולדה בתקופת חגו של יתרו. הוריה ציפו לבן ורצו לקרוא לו חביב, אולם מאחר ונולדה בת - קראו לה חביבה. חביבה הדגישה שבמושב ברכיה שם חיה משפחתה, כולם מכירים אותה בשם "בובה". אחותה נקראה "בובה" הגדולה, והיא "בובה" הקטנה.
המפגש הסתיים בהתלהבות הוותיקים להמשך מפגשים עם התלמידים, ואלה מצידם היו מקסימים ושתפו פעולה. המפגשים הבאים יערכו בחדר נפרד עם מחשבים ניידים, ובחלק מהמפגשים יגיעו הוותיקים לביה"ס.

חביבה, יפה ורבקה
ברטה, שיראל ואנריקה 


אסתר ברטה ואנריקה במשחק השמות

יונס ורבקה 

רחל, המורה המובילה - מסבירה על התכנית
  

אין תגובות: