מפגש פתיחה חטיבת ביניים איש שלום
ביום ד 4/1/17 התכנסוו תיקים ותלמידים למפגש פתיחה.
בית הספר חידש את הפעלת התוכנית לאחר הפסקה , ובהובלתה של המורה דנה עזר. לדנה זו פעם ראשונה להובלת התוכנית.
את פני הבאים קידם שולחן עשיר במטעמים וסביבו אפשר היה להבחין בסבים ותלמידים נרגשים.למפגש הוזמנו גם הורי התלמידים שגילו ענין וסקרנות לגבי התוכנית.
הערב נפתח בחלוקת ורד ונשיקה חמה לסבא/סבתא.
את הערב פותחת המנהלת של החטיבה טלי.בעבר ליוויתי את אחת הקבוצות ומאוד נהניתי.לשבת עם סבא זה לאו דווקא להכנת שיעורים. מלבד תעוד הסיפור אנו רוצים לפתח יותר את הקשר הבין דורי.
התוצר של כתיבת הסיפור משמעותי,אך לא פחות חשוב התהליך,וחיזוק הקשר.למפגש ערך חשוב דרכו רוכש התלמיד ערכים רבים כמו הקשבה,סבלנות,אהבת הארץ ועוד.
אני רוצה לאחל לכולם שתהנו ותזכרו את המפגשים כחוויה מיוחדת ומלאת סיפוק וענין.
דנה - מורה מובילה
החלטתי להוביל את התוכנית כי הרגשתי כבר מהתחלה מחוברת אליה ורק הגבירה את געגועי לסבא וסבתא שלי שאינם בין החיים.הקשר בין נכדים סבים וסבתות הוא קשר מיוחד ולצערי החמצתי את הזכות הזאת.
בזמנו כנערה לא היתה קיימת התוכנית, ואני לא שאלתי אותם על עברם והם לא סיפרו.
הלוואי והייתי יכולה להחזיר את הגלגל אחורה ואז הייתי שואלת יותר ומתענינת.
בטוחה אני שהמפגשים האלו יחרתו בזכרונכם לעד.
מדבריה של מדריכת התוכנית, מגן עדית.
עדית נותנת סקירה על התכנית, היקפה,ומה אמור להיות במפגשים. מבטיחה ללוות אותם בתהליך ומחזקת את ידיה של דנה.
כדי להסיר את הלא ידוע ומה עומד להיות עדית מראה את האתר מועלים הסיפורים, כיצד נראים הסיפורים, ומה ניתן ללמוד מהם.
לאחר מכן מוקרו הסרט שמוקדש לשיווק התוכנית.
עתה עוברים להכרות בין המשתתפים בסיוע כדור הצמר. כל אחד מתבקש להציג את עצמו ולציין משהו מיוחד על הנכד/ה
והתלמידים מתבקשים להגיד משהו על הסבא/סבתא
דוגמה:שי - אני מאוד אוהבת את סבא, הוא ממציא שירים,בילדותי שיחק אתי כדור רגל מלמד אותי תנ"ך הוא הסבא הבי מדהים בעולם.
עומר - אני בא לסבתא לעתים קרובות, מגיע אליה לארוחות ששי, אצל סבתא הכי כף כי יש שם ממתקים שאין בבית
אור - סבא וסבתא מיוחדים, אפשר לשתף אותם בכל דבר, הם מאוד פעילים.
עתה תורן של שתי תלמידות נויה ושי שמאחלות לכולם הצלחה ומסיימות את דבריהן:אוהבים ילדי הקשר הרב דורי.
לסיום מקבלים הסבים והסבתות מכתבים אישיים מהנכדים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה