יום שני, 23 בינואר 2017

בי"ס הרמב"ם פתיחה התכנית בנות כיתה ו'

היום נפתחה תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס הממלכתי דתי הרמב"ם בקריית גת. ביה"ס פותח, השבוע ובשבוע הבא, שתי קבוצות של תכנית הקשר הרב דורי: בנות כיתה ו' עם המורה המובילה, איילת חכם, וכיתה ו' בנים עם המורה המוביל, הרב שרון כהן. מנהל ביה"ס, הרב דניאל בן-לולו, שבכיר את התכנית, שמח על הכנסתה אל בית הספר. במפגש הוא ברך את הוותיקות, ואחל הצלחה לתכנית. 
איילת, המורה המובילה, הכינה מצגת נחמדה - והפעילה את התלמידות והוותיקות בזיהוי החפצים מפעם לעומת היום - חפצים שנעלמו מחיינו כמו: טלפון אסימונים, הנייד הראשון, גרמופון ופרימוס לעומת חפצים מודרניים כמו: אייפון, אפליקציית waze, סקטייבורד שפחות מוכרים לסבתות. 
איילת ואני, הצגנו בפני הוותיקות והתלמידות את עיקרי התכנית ואת מאגר הסיפורים שבאתר בית התפוצות. סיפורו של אבי ז"ל הוצג כדוגמה לתיעוד אישי. 
בחלק השני של המפגש - איילת ערכה היכרות עם הוותיקות וכל אחת סיפרה משהו מיוחד מסיפור חייה. 
הסיפורים האישיים תמיד מרגשים אותי, ומפתיעים כל פעם מחדש. משימת התיעוד חושפת סיפורים אנושיים בעלי ערך תרבותי וחברתי. לדוגמה - אמא וסבתא שעלו מאתיופיה ספרו על ציפור כחולה מיוחדת שהופיעה מידי שנה בכפר הולדתם לפני יום כיפור, והיא תמיד נעלמה כלא הייתה. הסבתא ספרה שבאתיופיה ביום שישי כבר ב-12 בצהריים הופסקה כל מלאכה, והגברים הקפידו על לבוש חגיגי ללא חגורה, כדי להרגיש את כניסת השבת. סבתא שעלתה ממרוקו עם משפחתה ילדה 13 ילדים, ספרה על הקליטה בארץ, ואיך הפכה למשפחת אומנה של 5 ילדי משפחה אתיופית שהוריהם נפטרו. אמא אחרת ספרה על אבא שעלה מתורכיה ונאלץ לשנות את שמו ממולכו לסיני, ואמא שעלתה ממרוקו הספרדית, ועברה את תקופת מלחמת העולם השנייה. המפגש הסתיים בכיבוד נאה של עוגיות ביתיות וטעימות שהכינה איילת לאורחות ולתלמידות. המפגש הסתיים בציפייה לשמוע ולהמשיך את הסיפורים.


איילת חכם - המורה המוגבילה
הרב דניאל בן-לולו - מנהל ביה"ס




שלושה דורות



      
שלושה דורות 



הוסף כיתוב

אין תגובות: