יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

לכל אדם יש סיפור - בית חינוך קורצ'אק, קריית מוצקין

ביום ראשון, 4.12.16, נערך מפגש פתיחה חגיגי לתכנית "הקשר הרב-דורי" בבית חינוך קורצ'אק שבקריית מוצקין.
בית הספר, בניהולה של מיכל שטרן, הצטרף השנה לראשונה לתכנית ועל פי הרשמים ממפגש הפתיחה - נראה שצפויות לתכנית עוד שנים רבות בהמשך.

במסגרת התכנית, בהובלתה של טניה אקרמן, ייפגשו 13 תלמידים ותלמידות עם 13 אזרחים ותיקים - סבים וסבתות, הורים של מורות גמלאיות בית הספר ואזרחים נוספים מהקהילה - לסדרה של מפגשים לאורך השנה. 

תכנית הקשר הרב-דורי מופעלת על ידי משרד החינוך, המשרד לשוויון חברתי ובית התפוצות והיא משלבת בין שליטתם של התלמידים במיומנויות המחשב לבין ניסיון החיים, הידע והחוויות שמביאים עמם המשתתפים הוותיקים. יחד, בתהליך של למידת חקר, יתעדו התלמידים את סיפורי המורשת של המבוגרים, אשר יפורסמו באתר סיפורי המורשת של בית התפוצות. 

בתחילת המפגש קיבלו התלמידים את המשתתפים המבוגרים בברכה שהכינו מראש ובפרח.

במפגש נכחו גם מיכל שטרן - מנהלת בית הספר, ושרית יעקב - מרכזת תכנית ה"קשר הרב דורי" במחוז חיפה, אשר ברכו את הנוכחים והודו להם על שבחרו לקחת חלק בתכנית החשובה.
מקהלת בית הספר הצעירה הוסיפה למפגש קולות שירה וצליל, שהתאימו לאווירה החגיגית.
טניה אקרמן, שתוביל את התכנית בבית הספר, הנחתה את המפגש והסבירה למשתתפים - מבוגרים ותלמידים - על הצפוי במפגשים הבאים.
את האירוע חתמו שתי פעילויות להיכרות בין המשתתפים: פעילות "טווים את הקשר", המחברת בין כל הנוכחים, ופעילות שעסקה במושגים של אז והיום. 
 
בין המבוגרים המשתתפים כבר זכינו להכיר משתתפת שעלתה לארץ באניית אקסודוס המפורסמת; משתתף שהיה מהראשונים שייסדו את קריית מוצקין; סבא רבא של אחד התלמידים שעלה לארץ רק לפני שבועיים; ועוד ועוד, כל סיפור מיוחד ומרגש עד דמעות. 
מחכים כל כך לשמוע את הסיפורים לעומקם.

תיעוד: שרית עקב



אין תגובות: