יום חמישי, 22 בדצמבר 2016

עדנה כהן פותחת את השנה השנייה בחט"ב "אחרון הביליויים" ראשון לציון

בבוקרו של יום שישי, התקבצו יחד תלמידים, הורים, סבים וסבתות בבית ספר "אחרון הבילויים" בראשון לציון. את פניהם קיבלה המורה המובילה עדנה כהן ומנהלת בית הספר ליזה סורדו. היה זה בוקר גשום וקר, אך האווירה הנעימה והקבוצה הנפלאה חיממו את הלב כל כך!

המפגש היה חגיגי ומרגש, 15 זוגות של נכדים עם הסבים וסהבתות, ישבו יחדיו באווירה חמימה ונעימה, ועם חלקם הגיעו גם ההורים.
ליזה סורדו המנהלת בירכה את המשתתפים ואיחלה הצלחה והנאה בפרוייקט המבורך, הודתה לעדנה ורכזת השכבה לחלי ונה. ליזה פנתה בדבריה לתלמידים ואמרה: "הקשר עם סבא וסבתא חשוב, נצלו כל רגע, כל סיפור, כל אמירה, כל ריח של מאכל... נצלו אותם כי כשמגיעים לגיל שלי מתגעגעים לזה מאוד".


עדנה, מובילת התכנית, שיתפה אותנו בתחושת ההחמצה שלה שלא שמעה את סיפורו של סבא שלה, ירחמיאל סבוני ז"ל אשר נפטר בהיותה בכיתה ג', שיום האזכרה שלו חל ממש היום, ט"ז כסלו, והקדישה את דבריה לעילוי נשמתו. עדנה חשפה אותנו גם הפעם לפרשת השבוע "וישלח" בה חוזר יעקב לביתו לאחר שנים רבות בבית לבן אחי אימו. יעקב הוא איש משפחה ובפרשה זו בולטת חשיבותה עבורו בניסיונותיו בכל דרך לשמור עליה. עדנה אף ציינה כי בפרשה זו, יעקב מקבל את שם נוסף ישראל, שעל שמו אנו קרואים וכי הפעם הראשונה בה מוזכר בתנ"ך השם סבא - הוא בהקשר ליעקב, גיבור הפרשה - "ישראל סבא". 
התלמידים נעם וליעד רגשו אותנו כששרו בכישרון רב, בליוויו של אבי הייזלר, סגן המנהלת, אשר ניגן באקורדיון.



גם נציגי התלמידים ברכו את המשתתפים והתכנית וקראו קטעי קריאה מעניינים. 
לאחר הברכות כל אחד מהמשתתפים הציג עצמו וסיפר מעט על עברו... היתה זו רק טעימה קטנה ואנו מצפים כמובן להמשך הסיפורים שנראה כי יהיו מרתקים! בין המשתתפים נחשפנו גם לסיפורה של גלדיס, הסבתא רבתא, המשתתפת אף היא בתכנית וספרה בהתרגשות על ילדותה בעירק והמשפחה המלוכדת שלה אז והיום. 


התלמידים הכינו שי מעשה ידיהם והעניקו אותם לסבים והסבתות וכמובן קינחנו את המפגש במטעמים הנפלאים... 


בהצלחה לקבוצה הנפלאה ויישר כוח לעדנה כהן על הובלתה.

אין תגובות: