יום שני, 21 בנובמבר 2016

אורט " נעמי שמר" בגן יבנה - שילוב מוצלח בין הקשר הרב דורי לכיתת הוותיקים

פורסם באתר בית הספר, הבאתי כלשונו

ניצה דה פורטו

חדשות

'הקשר הרב-דורי' – מפגש ראשון לתשע"ז

מפגש ראשון של התוכנית " הקשר הרב דורי"

בתאריך  20/11/2016  , י"ט במר חשוון תשע"ז, התקיים מפגש פתיחה של התכנית "הקשר הרב דורי" בהנחיית מחנכת הכיתה הקטנה, ח'5, אליין אמה. התכנית "הקשר הרב דורי" מלווה את בית ספרינו מזה 4 שנים.  
המפגש התקיים בין תלמידי כיתה ח'5 לבין האזרחים הוותיקים של גן יבנה. במפגש נכחו הרכזת האזורית של התוכנית, הגב' ניצה דה פורטה ומנהלת חט"ב הגב' ניצן רינה.

בתכנית החינוכית נבנה גשר ערכי בין-דורי, המחזק את מערכת הקשרים בין תלמידי חטיבת הביניים לבין האוכלוסייה המבוגרת באמצעות הסביבה הטכנולוגית.
בתכנית יפגשו התלמידים עם אזרחים ותיקים וילמדו אותם, בשלב הראשון, מיומנויות תקשוב בסיסיות, שימוש בדואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט, ויצירת קבצים ומסמכי וורד. בשלב השני יתעדו התלמידים את זכרונותיהם של המבוגרים ואת סיפוריהם האישיים.  
במפגשים ההדדיים יתרום כל צד מיתרונותיו לחיזוק הקשר הבין–דורי. למידה הדדית וחוויות משותפות יתרמו להבנה טובה יותר של בן הדור האחר ובכך יצרו מערכת שורשית וערכית בחברה.
התוכנית מאפשרת לתלמידינו להפוך ל"מורים" ומנחים צעירים במיומנות הטכנולוגיה ולפתח כישורי מנהיגות וכישורי הנחייה. היא מסייעת בגיבוש הזהות האישית תוך חיזוק ערכי השיתוף, ההתנדבות, התרומה וקבלת השונות – כל אלה יסייעו בעתיד לתלמידינו, במציאת תפקידם ומקומם בחברה ובקהילה בה הם חיים.
למבוגרים ניתנת ההזדמנות לגלות את אמצעי הטכנולוגיה, ואת היישומים המעשיים, מיומנויות שיאפשרו להם תפקוד מיטבי בחברה המודרנית. התוכנית מאפשרת להם לתרום מניסיון חייהם ולהעביר את מורשת הדורות.
במסגרת התכנית, המשתתפים יבקרו יחד בבית התפוצות, ובסיום התהליך תלמידי התכנית יעלו את הסיפורים האישיים שנכתבו בשיתוף עם המבוגרים לאתר בית התפוצות.
כתבה: אמה אליין, מחנכת הכיתה ומובילת התכנית בבית הספר



אין תגובות: