יום שני, 14 בנובמבר 2016

קריית עמל - חלוצים בקריית טבעון

ה"קשר הרב דורי" – תכנית חינוכית ערכית בביה"ס "קרית עמל" בטבעון
"חיי אדם אינם נצחיים, אבל הארץ קיימת לנצח. יש להנציח את מעשי אבותינו, שלא ישכחו מליבות הדורות הבאים. כי דור הולך ודור בא ויש לעשות שהדור הבא ידע מה פעל הדור ההולך"  ( משה לבנון)
ביום שישי נערך מפגש פתיחה חגיגי לתכנית "הקשר הרב דורי", בביה"ס "קריית עמל".  במסגרת התכנית, בהובלתה של רותם נידם, נפגשים 12 תלמידים ותלמידות מכיתות ה'–ו' מביה"ס יחד עם 12 סבים וסבתות ל- 14 מפגשים לאורך השנה. התכנית מתקיימת לראשונה בטבעון ואנו מתרגשים להיות ה"חלוצים" בהובלתה.
תכנית זו משותפת לבית התפוצות, המשרד לשוויון חברתי ומשרד החינוך ומשלבת בין שליטתם של התלמידים בטכנולוגיות המחשוב לבין אוצרות הידע והחוויות שמביאים עמם המשתתפים הוותיקים.  
התלמידים חונכים את המבוגרים, מנחים אותם ברזי מיומנויות טכנולוגיות מגוונות ובתהליך למידת חקר מתעדים התלמידים את סיפורי המורשת של המבוגר/ת  אשר יפורסמו באתר בית התפוצות. תהליך זה מזמן למידה בדרך חווייתית ומשמעותית לתלמיד.
במפגש הפתיחה המרגש נכחו בנוסף לתלמידים והוותיקים: הגב' גילה דינר - מנהלת מחלקת החינוך, גב' שרית יעקב - מרכזת תכנית ה"קשר הרב דורי" במחוז חיפה וטלי דלויה - מנהלת ביה"ס, אשר ברכו את הנוכחים והודו להם על שבחרו לקחת חלק בתכנית חשובה זו.
משמאל לימין: מנהלת מחלקתהחינוך, מנהלת בית הספר ומובילת התכנית
בהמשך המפגש, הילדים והסבים הטביעו את חותם ידם על ניירות נחושת, שתלו יחד זרעים של צמחי תבלין בעציצים אישיים ושיחקו יחד בשאלות טריוויה משפחתית. המפגש היה משפחתי ומרגש מאוד .


אנו מצפים למפגשים ולגילויים החדשים במפגשים הבאים שלנו ומברכים על הוספת תכנית חשובה זה לבית "קרית עמל". 
מנהלת בית הספר: טלי דלויה
מובילת התכנית בביה"ס: רותם נידם



צילומים: שרית יעקב


אין תגובות: