יום שישי, 17 ביוני 2016

בית הספר "בכור לוי" רחובות מסיים מחזור ראשון ומוצלח בהובלת המורה הנפלאה שלומית דהן

"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" יגאל אלון
בבית ספר "בכור לוי" מסיימים מחזור א' בתכנית הקשר  הרב דורי !
תכנית הקשר הרב דורי הינה תכנית ערכית המופעלת מזה שנים בכל רחבי הארץ. בית ספרנו גאה להיות חלק ממשפחת "הקשר הרב דורי" מחזור ראשון בשנת הלימודים תשע"ו.
מנהלת ביה"ס הגב' יפית נרבט-נוטמן, יזמה השנה לראשונה את חשיפת ביה"ס לתכנית ערכית זו, בה השתתפה קבוצת תלמידי כיתות ה', עם הסבים או הסבתות שלהם. התלמידים פעלו כמנחים צעירים למיומנויות טכנולוגיות ובו בזמן נחשפו ממקור ראשון למורשתם ונתנו ביטוי למיומנויות חקר, למידה שיתופית, הנחיה, וכן ערכים כמו אחריות, כבוד ונתינה.
במסגרת המפגשים תיעדו יחדיו: אזרחים ותיקים ותלמידים, באמצעים טכנולוגיים ,פרקים מסיפור החיים האישי של האזרח הוותיק ובכך תרמו מיכולותיהם הטכנולוגיות ונחשפו לסיפורים, לערכים ולמורשת. בימים אלו מועלים הסיפורים למאגר סיפורי המורשת הארצי של בית התפוצות ניתן לעיין בתכני הלימוד ובתוצרים באתר בית הספר.

לאורך השנה עברנו יחדיו תהליך של למידה וצמיחה, חיזקנו מיומנויות ערכיות וטכנולוגיות כאחד, הן בהכנה רגשית ולימודית של התלמידים, שקדמה לתהליך, בתיעוד הסיפור המשפחתי לאורך השנה, בביקורנו במוזיאון בית התפוצות ואף בהשתתפות כנציגי מחוז מרכז בתערוכת "תמונות מספרות" עם התמונה "רות המואבייה" של משתתפי התכנית: חניק גולן ניצני ואסף ברמלי.

שלומית דהן, אורנה דרום, חניק גולן ניצני, עפרה ישראלי ואפרת זמין


כמו כן הקמנו בביה"ס תערוכת "והגדת לבנך - סיפורו של חפץ", בתהליך בו התלמידים הקימו תערוכה, למדו על חשיבות הציווי "והגדת לבנך" וזיכרון המורשת ולבסוף הנחו את תלמידי כיתות ד' ה' וחשפו בפניהם את למידתם.


בסיום התכנית נערך מפגש סיום מרגש בו השתתפו התלמידים ומשפחותיהם, נציגי תכנית הקשר הרב דורי ובראשם הגב' עפרה ישראלי מנהלת התכנית והגב' אורנה דרום רכזת מחוז מרכז , המדריכה אפרת זמין, נציגות צוות ביה"ס ומקהלת ביה"ס בניצוחה של הגב' אירה צורקן המורה למוזיקה.

 עפרה ישראלי, יפית נבט- נוטמן, שלומית דהן, אפרת זמין ואורנה דרום

המקהלה


אני ממליצה בחום למורים מובילים בבתי ספר, לקחת חלק בתכנית ערכית זו, המחזקת את הקשר של תלמידינו עם עבר המשפחה ואת כולנו עם העבר המשותף והמאחד אותנו כעם. התכנית בעלת חשיבות רבה לחיזוק ערכי הכבוד והנתינה ולשינוי עמדות וערכים בכל הנוגע לחברה בכלל ולאזרחים הוותיקים בפרט.
אני מברכת על חשיפת בית ספרנו לתכנית ייחודית זו ועל הזכות להיות חלק מחיזוק הקשר הרב דורי והכרת מורשתנו, ומזמינה אתכם להתרשם מהרשמים והפעילויות המוצגים באתר בית ספרנו "בכור לוי".
בברכה

מובילת התכנית בביה"ס: שלומית דהן

שלומית היקרה, הייתה לי הזכות ללוות ולהדריך אותך לאורך השנה, זכו המשתתפים במורה מדהימה שהשקיעה את כל זמנה ומרצה לטובת הובלת התכנית.
כל הכבוד !
מעריכה מאוד, אפרת זמין

מצטרפים לתודות ולהערכה גם המשתתפים שהעניקו לשלומית תעודת הערכה משלהם:




ובנימה אישית ממשתתפי התכנית:
מזל פרטוש:
העבודה בנושא והחזרה לילדות שלי ריגשה אותי מאוד, פתאום הבנתי איזה ילדות עשירה הייתה לי, העבודה עם נכדי דביר העצימה את הקשר ביננו, נוכחתי לדעת כמה הוא היה סקרן לדעת על ילדותי ומה שהיה בעבר, הריאיון איתו היה חוויה מדהימה. גיליתי ילד חכם , חם ואוהב ובעיקר סקרן.
פרויקט הקשר הרב דורי הינו חשוב ונחוץ למורשת העם היהודי, שידעו כל בן וכל בת מאין באנו ולאן אנו הולכים. על  כך אנו, מזל ודביר, רוצים להודות ראשית למנהלת בית הספר יפית, על היוזמה הברוכה שמביאה כבוד לבית ספר בכור לוי. לחברים בקבוצה -הילדים, הסבים והסבתות על החוויה המשותפת, גם אנו למדנו הרבה מכם. ואחרונה חביבה, שלומית מרכזת הפרויקט, שעושה עבודת קודש עם הרבה אהבה ונתינה, סבלנות אין קץ ובעיקר נלהבת ומלהיבה את חשיבות הנושא. רוב תודות ויישר כח!!!
דביר חברוני:
נהניתי מהתכנית, למדתי דברים חדשים והפקתי לקחים לחיים שאני מאמין שילוו אותי עוד זמן רב, בזכות התכנית הכרתי חברים ואנשים חדשים והעבודה עם סבתא הייתה מהנה. הסיור בבית התפוצות היה מיוחד עבורי, הוא העמיק את ההבנה שלי והחוויה הייתה מעניינת.  אני שמח על ההזדמנות להכיר את סבתא טוב יותר, נהניתי ללמוד מסבתא על ילדותה ואני מרגיש שגיליתי את סבתי מחדש. הבנתי גם איך הטכנולוגיה התקדמה מאז ועד היום. אני ממליץ מכל הלב להשתתף בתכנית ואני רוצה להגיד לך סבתא תודה שהשתתפת בתכנית ועל הלמידה והאהבה הרבה ממך.
ראול מרקוביץ':
עומרי נכדי היקר, נהניתי מתקופת העבודה המשותפת איתך, במיזם מדור לדור. אני שמח שלמדת ונהנית ומקווה שתמיד תזכור שלמרות שהשתתפתי במלחמות רבות למען המדינה שלנו, החלום שלי היום, הוא שנכדיי לא יצטרכו לעבור מלחמות!  מלחמה אינה הדרך הנכונה וצריך להגיע לשלום כדי לחיות בשלום!      אוהב, סבא
עומרי שחר:
לסבא שלי היקר, כמה שהיה לי הכי הכי כיף איתך! עשינו מלא מלא מלא דברים מעניינים  יחד. כל יום שישי חיכיתי לך שתבוא, וכשבאת שמחתי עד הגג! התרגשתי מאוד מהשיעור ומהסיפור החדש שתספר לי. כך הכרתי אותך יותר לעומק. אני מודה לך שתרמת ושסיפרת לי על מורשתנו  ועל איך שעלית לארץ מרומניה. ההשתתפות בתכנית הקשר הרב דורי תרמה מאוד לידע שלי ואני גאה שהשתתפתי עם סבא שלי. למדנו בדרך חקר, הקשבנו, חקרנו, כתבנו ולמדנו שאפשר להתעניין וללמוד מהאזנה לסיפורים. תודה לכל המשתתפים, תודה על הידע הרב שרכשתי מכם. בהצלחה!
אתי עזרא:
תכנית "הקשר הרב דורי" העצימה וחיזקה את הקשר ביני לבין נכדתי האהובה ויצרה תחושת שייכות למורשת של העם היהודי.
"איזהו חכם? הלמד מכל אדם" – אבות ד', א'.
למדתי מנכדתי את עולמה הטכנולוגי והקידמה, נכדתי למדה ממני את סיפור חיי שהחל במאה הקודמת והוא חשוב ומשמעותי גם למאה הנוכחית. אני מקווה שהערכים והמצפן ההיסטורי של העם היהודי שליוו אותי בילדותי יהיו משמעותיים עבור נכדתי ושהיא תנחיל אותם לדור הבא. אני רוצה להודות על כך שמאיה בחרה בי, כל דקה בתהליך נצורה בליבי וגרמה לי לאושר רב.
מאיה בשן:

סבתא היקרה , תודה לך שהקדשת מזמנך החשוב, באת לבית הספר ועבדת איתי בתכנית הקשר הרב דורי , היה לי תענוג לעבוד כי עניינת אותי מאוד  בסיפורייך ולמדתי המון על מורשתנו . נהניתי מכל רגע שהיינו יחד במשך התכנית וגם אחריה מכיוון שרכשתי ערכים והבנתי איך היה פעם, מזמן . בתחילת התכנית למדתי על התקופה שהשתנתה עד היום ואיך שיחקתם ונהניתם ממה שיש , ובסוף התכנית הבנתי שאת הגיבורה שלי. צברנו יחד זיכרונות שילוו אותי עוד שנים רבות, זיכרונות שאני לא רוצה לשכוח ובקיצור הזיכרונות שלנו. אני שמחה מכיוון שהקשר בינינו התהדק ונעשה יותר קרוב ,ובנימה אישית רציתי להגיד לך שאני אוהבת אותך ! ולכל משתתפי התכנית רציתי לאחל בריאות שמחה, אושר ועושר ושתמיד נהייה מאושרים.
בריגיטה  רוזנצוויג:
זכיתי להיות חלק מקבוצה נפלאה של משתתפי המחזור הראשון בפרויקט "הקשר הרב דורי" בבי"ס "בכור לוי". הסיפור האישי של כל אחד מאיתנו התחבר לפאזל מדהים: גם אלה שנולדו מחוץ לגבולות המדינה וגם אלה שנולדו כאן, אף בטרם הוקמה המדינה. במשך הפרויקט היו  לנו רגעי שיא: הביקור בבית התפוצות, הרצאת סיפור החיים שלנו בפני המשתתפים, התערוכה המדהימה שכל אחד תרם מחלקו, ההשתתפות בתערוכת "תמונות מספרות-סיפורים מספרים" ועוד. חשיבותו של הפרויקט בהנחלת פיסת ההיסטוריה ממקור ראשון עבור נכדינו. על כך הגאווה של כל אחד מאיתנו. ישר כוח לכל העוסקים במלאכה ברוכה זו, ובמיוחד לשלומית הרוח החיה בניהולו. תודה ענקית לגב' יפית נרבט נוטמן על כך שפתחה את שערי ביה"ס לפרויקט, ואחרונה חביבה - שלי, נכדתי המקסימה! אהבתי את עבודתנו המשותפת והציפיה לעוד פרק בהעברת הסיפור! תודה על האהבה, הרגישות וההתעניינות שלך. חיבוק אין סופי מסבתך!
שלי רוזנצוויג:
לסבתא היקרה, תודה לך על שהגעת מזמנך ובאת לבית ספרנו. כל שבוע חיכיתי ליום שישי שיהיה ואת תבואי. למדנו בדרך של למידת חקר ובדרך טכנולוגית על הסיפורים המרגשים והמעניינים שלך שלא ידעתי בכלל, על משפחתי מצד אבי, חייהם ועברם בתקופת השואה, הטכנולוגיה שהשתנתה ועוד. היה לנו מעניין ומצחיק מאוד ואני חושבת שכך גם הקשר שלנו התחזק מאוד. אהבתי במיוחד את הביקור במוזיאון "בית התפוצות", שם למדנו על ההיסטוריה של עם ישראל. אני מאוד אשמח אם ההורים שלי יחליטו לעשות טיול שורשים וכך אעמיק יותר את הידע וההבנה שלי. הפעילויות בתכנית תרמו לי המון מידע חשוב שהוא זיכרון שאני אעביר לדורות הבאים, שילווה אותי ואותך עוד שנים רבות ונשמח כל פעם לחשוב עליו. את הרגעים האלו אנו לא נשכח לעולם!!!! ובנימה אישית סבתא, רציתי לומר לך שאני מאוד אוהבת אותך ורוצה להיות תמיד איתך ושלא ניפרד לעולם.
שלומית המנחה של התכנית עשתה את עבודתה באופן יוצא דופן. היא הייתה לנו תמיד לעזר, לימדה אותנו כלים טכנולוגיים, השקיעה זמן ומאמצים רבים שהתכנית תצליח והייתה ממוקדת מטרה. אני אוהבת אותה מאוד.
חיים צנעני:
לנכדים החמודים, הסבתות והסבים מספרים לכם סיפורים על חייהם לפני הקמת המדינה, בגלות, ועל מאמציהם בזמן הקמת המדינה. את הזמן העבירו במשחקי הקפות, מחניים או חמש אבנים וכך היו מאושרים. את הטורייה, המקוש והקלשון השאירו בגורן, במקומם הופיעו הטלוויזיה, המחשב והאיפון. אני מאמין שבבוא העת אתם תשאירו את הטלוויזיה, המחשב והאייפון ב"גורן" שלכם לטובת המצאות מתקדמות ותובנות נוספות.  אני רוצה להודות לתלמידה נעמי ריבלין על שיתוף הפעולה, הסקרנות וההקשבה לסיפורים שלי על ארץ תימן וקהילת היהודים. כמו כן, בתמיכת מנהלת ביה"ס זכינו לקבוצה מוכשרת, מסורה ואוהבת. למדנו שהעבר והעתיד לעולם הולכים ביחד. תודות לכל הקבוצה הנהדרת ולמנחה, בתי היקרה שלומית, אני גאה בך על עבודת קודש, גילית ידע, נתינה ללא גבולות ואהבת הסובבים אותך.
נעמי ריבלין:
תודה לחיים על המפגשים המשותפים, על כך שהקדשת מזמנך. תכנית "הקשר הרב דורי" תרמה לי ידע מורשתי על החיים בעבר. למדתי על המורשת של העם היהודי ונהניתי ללמד מיומנויות מחשב.  נהניתי מאוד במפגשים עם הסבים והסבתות ולמדתי על החשיבות של מדינתנו ישראל.
שלומית, היה לי מאוד כיף איתך. למדתי המון ממך. מאוד נעים להיות איתך.
לא ראיתי המון אנשים שנחמדים כמוך. תמיד הייתי שמחה לבוא בימי שישי לבית הספר כי ידעתי שאני הולכת לעבוד איתך. מאוד עצוב לי לעזוב אותך. הייתי בשמחה חוזרת שוב על התכנית ואומרת למשתתפים הבאים: בהצלחה ולא לוותר!
חניק גולן ניצני:
תכנית הקשר הרב דורי לי נעמה
כל ילדותי וחוויותיי בי המה
ולאסף, נכדי המדליק והאהוב
ברצוני לומר תודה!
על שלימדת אותי סודות המצגת
למרות שציוני לא היה מי יודע מה.
מה שבטוח, קשרי הגומלין בינינו העלו רמה
ומובן ששלומית המנחה הגדילה התרומה.
אסף ברמלי:
לסבתא היקרה!!!! אני מודה לך מאד שהקדשת מזמנך לכתיבת העבודה הכי מעניינת מבחינתי. אני שמח שבחרו את התמונה שלך של רות המואבייה מכל המחוז ושיחזרנו אותה בסטודיו לתערוכה בבית התפוצות עם אנשים מכובדים. היה כיף מאד כל השנה. למדנו דברים חדשים וכל מיני מושגים מאותה תקופה. למדתי יותר טוב את סיפור המורשת שלך. היה כיף במפגשים בימי שישי, למדנו המון דברים חדשים גם הקשורים למחשב וגם הקשורים לסיפורי המורשת שלנו, ובנימה אישית לכל משתתפי התכנית ברצוני לאחל הצלחה בכל מה שתרצו לעשות בחיים.

עמוס גולדברג:
עם השלמת מיזם הקשר הרב דורי, התעורר בי רצון עז לחזור ולגלות פרטים רבים ככל שניתן על חייהם של קודמיי במשפחה, אשר למרבה הצער לא השכלתי לחקור ולשאול אודותם, את אלה שיכלו לספר אבל כבר אינם בינינו. לכן, כיום אני צריך להרחיק עד חו'ל, כדי ללקט מידע משפחתי. היה מעניין לשמוע את קורות חברי קבוצתנו וללמוד על עברם.  אני שמח שאיתמר נכדי גילה עניין רב בהכרת מקורם, אורח חייהם ושאיפות דורות המשפחה. כל זאת בזכות מיזם הקשר הרב דורי, בהדרכתה היעילה והמשובבת של שלומית  מורתנו.
איתמר גולדברג:
לסבא היקר, אני מודה לך מאוד מאוד על זה שהקדשת מזמנך, נסעת ברכבת עד לרחובות ועשית איתי את העבודה הכי טובה בעולם ואני אוהב אותך מאוד. למדתי על סיפור החיים שלך והיה לי כיף ומרגש להציג את סיפורנו. נושא ההגשמה שבחרנו חשוב ומשמעותי עבורי והתהליך שחווינו הוא זיכרון שילווה אותי שנים רבות. סיפורי המורשת השונים לימדו אותי על החיים, שאסור לנו לוותר על החלום שלנו. לכל משתתפי הקשר הרב דורי ברצוני לאחל לכם שתצליחו המון ונהניתי מאוד לעבוד אתכם בצורות שונות: במחשב, בשיחות, מצגות כתיבה ועוד


אין תגובות: