יום שבת, 28 במאי 2016

שכבת כיתות ה' בביה"ס "אילן רמון", באר יעקב בערב שיא תרבותי, מושקע ומגוון לסיכום שנה שלישית להפעלת התכנית

בביה"ס "אילן רמון" באר יעקב, בהנהלתה של נחמה שיינברג, פועלת התכנית מזה שלוש שנים. השנה הורחבה והתעצמה התכנית בהובלתן של תמי סהר וורד בן דור והיא הופעלה עם כל תלמידי שכבת כיתות ה' ובהדרכתה של נבט סוירי. תלמידי השכבה ובני משפחותיהם מהדור השלישי השתתפו בתכנית והעמיקו את  הקשר ביניהם ובין הסיפורים האישיים של המתנדבים בביה"ס להיסטוריה של עם ישראל ומורשתו.

לסיכום השנה ארגנו המורות המובילות תמי וורד עם מגוון ומרשים ביותר, שכלל שירה, ריקוד, המחזה, נגינה וקטעי קריאה בהשתתפות הוותיקים, התלמידים ובני משפחותיהם.
נחמה שיינברג ברכה את הלוקחים חלק בתכנית הפועלת בביה"ס מזה שלוש שנים ואת היוזמה להרחבתה, וכי לכל תלמידי השכבה זכו לחוות את החוויה המיוחדת במפגשים עם הסבים והסבתות.


יו"ר הנהגת ההורים בירך אף הוא וציין בדבריו כי במסגרת התכנית התאפשר לתלמידים להתבונן על העבר וללמוד ממנו שמעו על המסורת ורכשו דרך ארץ.
מקהלת הזמר הייצוגית של באר יעקב "צלילי הבאר", בהנחייתו של יאיר שדה הופיעה במחרוזת שירים מרגשת.  

המתנדבים - הסבים והסבתות משתתפי התכנית, עלו לבמה עם התלמידים עמם עבדו ושתפו במה שכל אחד מהם קבל מהעבודה המשותפת במהלך התכנית וכל אחת מ-13 הקבוצות הציגה את סיפורו של המבוגר בדרך הייחודית לו - מי בסרט, מי בהמחזה, מי בשירה. בין המשתתפות היתה גם השחקנית סטנדפיסטית מירב מדואל, אשר גלמה תפקיד של מורה מחליפה והעמידה עם התלמידים מופע סטנדאפ מיוחד לערב זה.


קטע מרגש במיוחד היה סיפורה של הוותיקה מזל גסולקר בתו של ג'קו גסולקר אשר היה הנגן הבנג'ו בלהקת הברירה הטבעית במשך שנים. שני נגנים מהלהקה הגיעו ונגנו בבנג'ו ותוף מיוחד.


קשה להביע במילים את החוויה המיוחדת בערב זה, ורק נותר לברך ביישר כוח למנהלת ביה"ס ולמורות המובילות המסורות ולעשייה המבורכת של כל הלוקחים חלק בתכנית בביה"ס. 







אין תגובות: