יום שני, 9 במאי 2016

סיפורי עדות ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל - עצמאות 68 למדינת ישראל

תכנית הקשר הרב דורי מאגר סיפורי מורשת
סיפורים ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
וליום העצמאות

יום הזיכרון - 11.05.16, ג' אייר, תשע"ו
יום העצמאות ה- 68 למדינת ישראל,  12.05.16, ד' ניסן, תשע"ו
מילות חיפוש במאגר: יום העצמאות (173) מלחמת השחרור (581), מלחמת ששת הימים (690), מלחמת יום כיפור (265), מלחמת שלום הגליל ( 46)

רותי גנץ (גפן) מבית הספר: החיטה - זיכרון יעקב מספרת:
 "אבי המפקד הראשון של המשטרה בזיכרון יעקב"...
"בשנת 1947 גרתי במשטרת זיכרון בדירה למשפחות... באותו זמן שלט המנדט הבריטי, האנגלי בארץ... לא הספקנו לרדת למקלט. אבי השאיר לנו אקדח טעון ויצא עם השוטרים להשיב אש...."
האקדח משנת 1947
סיפורה של ניצה דה פורטו, מדריכת תכנית הקשר הרב דורי, בית ספר שזר, אשדוד
"אני זוכרת שהבית שלנו, ברח' ברזילי 30 היה הבית לפני אחרון באזור היהודי. מעבר לכביש היה האזור של שכונת חליסה שבשלב זה הייתה בידי הערבים...."
"בבוקר כשהתעוררתי אמא אמרה לי ששיחררו את חיפה..."

מה קרה לי במלחמת יום כיפור?
סבא רזיאל משה מספר למאי נכדתו על פציעתו במלחמת יום כיפור. בית ספר היובל, ירושלים.
"באוקטובר 1973 גויסתי  ללחום במלחמת יום הכיפורים. מלחמה זו הייתה קשה מאוד".
"החלפתי, במהלך המלחמה, שלושה טנקים שנפגעו במהלך הקרבות. ב-22 באוקטובר 1973, שעתיים לפני הפסקת האש, נפצעתי קשה מאוד. שני חברים מצוות הטנק שלי, אשר זעפרני ודני גול נהרגו במקום. אני פוניתי במסוק לבית חולים איכילוב לשם טיפול רפואי והחלמה ולאחר כ-6 חודשים שוחררתי לביתי".
סבא רזיאל עם חבריו השיריונרים.

סיפורו של צבי ממן, בית ספר סביונים, אור יהודה
"נולדתי בצפת ב-1947.. אני בן למשפחת שחרור, משפחת גבורה שתרמה לשחרור העיר צפת במאבק נגד הערבים ושילמה על כך מחיר כבד: שניים מבניה נפלו בשחרור צפת, אברהם ושמעון שחרור".
במלחמת יום כיפור איבדה משפחת שחרור שני חללים נוספים: אמנון שחרור ויהודה איבי..".

תמי גרין


אין תגובות: