יום שני, 7 במרץ 2016

מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי מבקר בבית ספר "הבילויים" בגדרה

ביום שלישי 1 במרץ 2016 נערך ביקור מרגש בבית ספר "הבילויים" בגדרה.
בביקור השתתפו:
מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, מר אבי כהן
ראש תחום חינוך מבוגרים במשרד, מר שלום בוחבוט.
ראש מועצת גדרה מר יואל גמליאל, שאחותו גילה גמליאל היא השרה לשוויון חברתי.
מנהלת תכנית הקשר הרב דורי, עפרה ישראלי.
מנהלת מחלקת החינוך בגדרה, ענת כוך
מפקחת משרד החינוך, ויקי עזיאל

שלהבת בני, מנהלת ביה"ס "הבילויים" גדרה ולילך אייזן, סגניתה מובילת התכנית בביה"ס ארחו אותנו למפגש חשיפה לדרכי הפעלת התכנית "הקשר הרב דורי". התכנית פועלת בבית הספר שלוש שנים והפכה לחלק מההוויה הבית ספרית. התכנית משתלבת היטב בתכנית תרבות ישראל, בייחודיות ביה"ס בלמידה דרך משחק.


הביקור נפתח בהתכנסות נעימה בה ברכה שלהבת המנהלת את האורחים המכובדים, את האזרחים הוותיקים והתלמידים המשתתפים בתכנית ואת לילך. ראש המועצה, מר יואל גמליאל נשא אף הוא דברי ברכה וסיפר על קשריו עם הסבים והסבתות שלו וחשיבות המפגשים לחיזוק הקשר ותיעוד הסיפורים. מר אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, ברך את התכנית והעשייה הייחודית שבמסגרתה ותרומתה הרבה לאזרחים הוותיקים ולדור הצעיר ושתף בהתרגשות כי הוא מצטער על כך שלא זכה להכיר את סיפורו של סבו בעודו בחיים והוא מתוודע אליו דרך הקשר עם אביו. עפרה ישראלי, מנהלת התכנית שבחה את העשייה הייחודית לביה"ס "הבילויים" והודתה על האירוח הנפלא.


בקרנו בתערוכת חפצים בעלי ערך רגשי שאוצר ביה"ס. החפצים המספרים הינם חלק מהתכנית הבית ספרית של שיעורי מורשת בשיתוף עם משתתפי התכנית בבית הספר. התלמידים וסביהם, הציגו את החפץ האישי וסיפרו בהתרגשות את העומד מאחורי כל אחד מהם ואנחנו התרגשנו אתם ומהם...


בדרכנו לתחנה הבאה, כמובן שקשה היה לעמוד בפני הפיתוי להשתלב בשיעור ספורט ולנסות להטביע כדור לסל... אבי  ושלום ניצלו את ההזדמנות והתרגשו לחזור ולו לרגע לילדותם... ואנחנו ניסינו להנציח רגע זה בתמונה:


במעבדת המחשבים ישבו לצד מחשב אישי זוגות המשתתפים: נכד/ה עם סבא/תא ועבדו יחד על תיעוד הסיפור של הוותיקים במצגות ובאתר בית התפוצות, כשהם שוזרים תמונות, מסמכים סרוקים, שואלים שאלות ומתעניינים. התרשמנו מעבודתם המעמיקה, מעושר המידע אליו נחשפים הילדים אודות תולדות עמנו ובמיוחד מהקשר הנפלא שרק הולך ומעמיק מפגש למפגש בין הנכדים וסביהם.

במעגל שיח, התחברנו לערכים באמצעותם שיקפנו את התחושות שלנו מהתכנית וכלפיה. שמענו רבות על ערך הנתינה, ערך הכבוד, ערך ההקשבה ועוד... כל אלו ואחרים באים לידי ביטוי בהפעלת התכנית בביה"ס ובכלל.


 תודות לשלהבת בני, מנהלת ביה"ס וללילך אייזן סגנית ומובילת התכנית ולצוות ביה"ס על האירוח הנפלא, המעשיר והמלמד  שארגנו עבורנו. ובמיוחד על שילוב תכנית "הקשר הרב דורי" כחלק מייחודיות ותכנית הלימודית של בית הספר. על העצמת התכנית והפעלת 4 מחזורים בשנה והאמונה כי באמצעותה זוכים התלמידים ללמידה משמעותית ולחוויה מעצימה.

נתראה שוב במפגשי הסיום של הקבוצות שעדיין במהלכה.










אין תגובות: