יום חמישי, 17 במרץ 2016

מעבר לים זה ממש כאן.. מפגש משותף לתכנית "מגשימים" באשדוד ולבית הספר היהודי בקישינב

מחמם את הלב...מרגש.... הפעם אלו לא רק מילים, אלא ביטוי אמיתי לחווית המפגש בין קבוצת מגשימים מאשדוד ותלמידי בית הספר היהודי "רמב"ם" בקישינב, כיתתה של לורה בזל, מורה שליחה בתכנית חפציב"ה של משרד החינוך, איתה נפגשנו בקייץ בבאר שבע.
שתי הקבוצות מפעילות את תכנית הקשר הרב דורי בצורה דומה - תיעוד הסיפור וקידום מיומנויות מחשב בבתי הסבים. הקבוצה מקישינב כבר שלחה את תיעוד הסיפורים לקראת העלאתם לאתר.
המפגש התקיים ללא נוכחות פיזית של הסבים למרות שהם היו הנושא העיקרי.
תקלה טכנית בווליום של הכיתה במכללת סמי שמעון באשדוד הפכה את הדקות הראשונות של המפגש לשיח פנטומימה יצירתי ועולץ, כל כיתה במקומה מול מסך הסקייפ עליו נראתה הקבוצה השנייה. ללא מילים, בשפת התנועות, נשבר הקרח.






לאחר סבב היכרות וסבב תחביבים מעניין הציגו נערי מגשימים את התכנית בה הם משתתפים, והקבוצה מקישינב הציגה בסרט את בית ספרה ואת מולדובה ובירתה קישינב.





כל המשתתפים נכנסו לקבוצת פייסבוק סגורה והעלו צילום עם הסבים, רובן צולמו במהלך מפגש של הקשר הרב דורי, וסיפרו על המוצג בו.
בפעילות האחרונה הקרינה דניאל מצגת ובה שאלות /חידות על פרטים שמשתתפי התכנית, משני הצדדים, אמורים לדעת בעקבות המפגש עם הסבים. הידע שהפגינו חבר לחוויות שהעלו על הקשר המתהדק עם הסבים.




שני הצדדים הביעו רצון להמשיך ולשמור על הקשר, קבוצת הפייסבוק תמשיך להיות פעילה.
ניצה דה פורטו בירכה את כל המשתתפים משני עברי המסך בשם תכנית הקשר הרב דורי.

למפגש קדמה הכנה מדוקדקת שעליה ניצחה דניאל רכזת התכנית באשדוד, יחד עם לורה מחנכת הכיתה בקישינב. אתן עבדו גם ויקה  שותפתה של דניאל לריכוז,  ואילנה ומאי מכיתה י"ב המובילים את התכנית זו השנה השלישית. תודות רבות לורוניקה דבורקין, רכזת חינוך בלתי פורמלי בתכנית חפציב"ה, אשר חיברה בין שתי הקבוצות.

אין תגובות: