יום שני, 21 במרץ 2016

סיום שנה בבי"ס מורשת מנחם: לבלובו של עץ החיים



בית ספר מורשת מנחם בגבעת שמואל ערך מפגש סיום לסיכום שנתה השניה של תכנית הקשר הרב דורי. השנה היתה זו שכבת בנות ו', בנות המצווה, שזכו לארח במפגשים את הסבים והסבתות, ולמלא איתם את התצרף של סיפור חייהן, מלידתן ועד להגעתן לגיל מצוות. 





הרב דויד וקסלר, מנהל בית הספר, ברך את הנוכחים במעמד: "ברכותיי החמות לכל הסבים והסבתות על התמדתם והגעתם למפגשים עם הנכדות וישר כח גדול למורה שירה רבי, שמובילה את התכנית המרגשת הזו בהצלחה גדולה כבר שנה שניה.

מסופר על רבי חיים מוולוז׳ין, ראש הישיבה המפורסמת ׳עץ חיים׳, שלפני הקמת הישיבה התיישב כל הלילה במקום שבו תתקיים הנחת אבן הפינה, אמר בדמעות פרקי תהילים להצלחת הישיבה ולמחרת התערבב הטיט בדמעותיו וכך הצליחה הישיבה.

גם אתם, הסבים והסבתות, לא חסכתם דמעות ומאמצים במשך שנים, כדי להגיע ליום הזה של נחת ואושר עם הדור הבא של נכדות שמחות וחכמות כאלה, שממשיכות את המורשת המפוארת ויחד אתכם תיעדו מורשת זו". 



ועל כך הוסיפה שירה, בדבריה:
אני נרגשת לעמוד כאן בסיומה של תקופה,
סיומה של תקופה פוריה ויפה.
בה, כמו בפרשת פקודי, פרשת השבוע,
קראנו על כלי המקדש המגוונים,
איך כל כלי באופן מיוחד מפוסל וצבוע
ואיך יחד בהרמוניה במקדש מנגנים.
כל אחד ואחת מכם סבא, סבתא ונכדה,
נתן את כל כולו ויצרתם מנגינה ערבה.
חדש וישן נרקמו בחוטי שני ושש
ויצרתם עולם מופלא של עבר שמתחדש.
כולי תקווה שמעבר לתוצרים המופלאים
יצרנו כאן התחלה לעוד הרבה שנים,
של קשר עמוק מתוך כבוד ואהבה
ושתרוו נחת אחת ואחד מהשניה,
שתמיד בצוותא תלכו יחד
עבר ועתיד שלובים יד ביד.

המפגש כלל קטעי שירה של בנות כיתה א', ולאחר מכן ברכות הדדיות, שבירכו הנכדות את הסבים והסבתות והללו השיבו בברכה משלהם לנכדותיהם. התמונות, הזיכרונות והחוויה נאספו למצגת מסכמת, אותה הציגו הבנות, וסיפורי החיים שכתבו הבנות הועלו על ידן למאגר מורשת הסיפורים של בית התפוצות.





 
ולסיכום, סרטון הסיום המרגש של הקבוצה. היש מזכרת יפה מזו לסבא ולסבתא?


אין תגובות: