יום שני, 29 בפברואר 2016

הקשר הרב דורי שכבת ז אולפנת אורות מודיעין

תודה רבה רבה ללימור אוחיון רכזת ומחנכת שכבת ז' באולפנה, שנרתמה להוביל את תכנית הקשר הרב דורי בכל שכבת ז' כ150 בנות בהצלחה ובהתרגשות רבה. 

תודה רבה לרב אשר כורסיה מנהל האולפנה לברוריה מימון מנהלת החטיבה ולורד גנן רכזת התקשוב על העידוד ועל שיתוף הפעולה המלא.


את הפרויקט התחילו בכינוס של כל השכבה, בו הציגו את הנושא ואת התהליך אותו הבנות אמורות לעבור. במשך כחודשיים קיימו הבנות את הראיון עם הסבים והסבתות תוך שהן מתעדות את כל התהליך במחשב האישי שלהן. (האולפנה מיוחדת בכך שלכל בת יש מחשב משלה). הבנות הוציאו משפטי מפתח וציטוטים אותם אמרו הסבים והסבתות. ציטוטים שילוו את הבנות כמתנה לחייהם.

"לא לוותר גם אם קשה", "לא לקחת שום דבר כמובן מאיליו". "לעזור לאחרים ולתת מכל הלב". "אסור להתייאש אף פעם ולשאוף ולעזור לזולת". "מכשול זה רק עוד שביל קטן בדרך אל העושר הגדול". "שמחים למרות הקשיים". "הכל לטובה"

התהליך היה מלווה בהרבה התרגשות אצל הבנות וגם אצל הסבים סבתות שאיתם עשו את העבודה.


במהלך התכנית התגלו סיפורים מדהימים אודות המשפחה והבנות נחשפו לדברים שלא ידעו.


את שיא הפרויקט חגגו ביום מיוחד שנקבע לתאריך ל' בשבט שהוא יום המשפחה. קראו לו " יום סבבא". ביום זה הזמינו את הסבים והסבתות, הדודים ובני המשפחה שהיו קשורים לכתיבת העבודה להתרשם מהתהליך ומהתוצרים של הבנות. היום היה מלווה בתכנית מיוחדת למשפחות כאשר מכל כיתה נבחרו 2 בנות שהכינו  סרטון כיתתי עם תמונות משפחתיות וציטוטים שלקחו לחיים .מצורף קישור. ובנוסף מצגת אישית על עבודתם .  המשפחות מאוד נהנו וההתרגשות היתה גדולה.


היום היה תחת הכותרת "בניך כשתילי זיתים סביב לשלחניך"..בסיום היום חולקו למשפחות שתילים עטופים בצלופן כשי אישי והם הוזמנו להתכבד בשתייה חמה ועוגות.
לסיכום הייתה פעילות מדהימה ומוצלחת ב"ה והבנות עברו חוויה מאוד משמעותית.


אין תגובות: