יום שני, 4 בינואר 2016

תכנית הקשר הרב דורי נפתחה בביה"ס אמי"ת, חצור הגלילית

תכנית הקשר הרב דורי נפתחה בביה"ס אמי"ת, חצור הגלילית זו הפעם הראשונה, ע"י חיים פאסיק , מחנך כיתה י' בביה"ס.

"מאז שנחשפתי לתכנית במסגרת ההשתלמות שעברתי בשנה שעברה, חיכיתי להזדמנות הנאותה לפתוח את התכנית בבית ספרי. השנה אני מחנך כיתה י', ובחרתי להתחיל את התכנית בכיתה שלי. התכנית משתלבת בתכנית הלימודים בהיסטוריה של הכיתה, שבה כל תלמיד אמור לתעד סיפור חיים של מבוגר בנושא עלייה והתיישבות. ובנוסף התלמידים משתתפים בתכנית מחויבות אישית, בה הם מתנדבים בקהילה ובכיתה. נוצר שיתוף פעולה ביני לבין איווט- רכזת אזרחים ותיקים במתנ"ס שגייסה את המבוגרים לתוכנית, ועם אהובה – רכזת מעורבות קהילתית בביה"ס.

כהכנה לתלמידים תאמנו עמדות וציפיות מהתכנית. ולקראת מפגש הפתיחה הורי התלמידים נרתמו בהכנת כיבוד והתלמידים ערכו את החדר לקראת בואם של האזרחים הותיקים.
אירוע הפתיחה היה מרגש ביותר. לאחר דברי ברכה ופתיחה ע"י מנהל ביה"ס ונציג ההנהלה, ערכנו משחק הכרות שבו כל אחד בתורו החזיק כדור צמר ולאחר שהציג את עצמו הוא אחז בחוט ומסר את כדור הצמר למשתתף אחר בקבוצה. יצרנו יחד מארג ייחודי שחיבר את כולנו יחד. כל שנותר לנו הוא לצקת את התוכן לתוך הקשר המיוחד הזה באמצעות סיפורי המבוגרים ותיעודם על ידי התלמידים.

לסיום התחלקנו לקבוצות עבודה ונגענו קמעה בסיפור חייהם של המבוגרים תוך היכרות הדדית קצרה.המידע שנאסף יהיה הפתיח לסיפור הרחב שיסופר במפגשים הבאים.
במפגש השתתפו 12 תלמידים ואחד עשר אזרחים ותיקים.










אין תגובות: