יום שני, 25 בינואר 2016

בית ספר אורט אלון בנצרת חוגג את ט"ו בשבט

אורט אלון חוגגים את פתיחת התוכנית במסיבת ט"ו בשבט

25.1 יום גשום וסוער ובעיקר קרררר.. אבל ותיקי היישוב רגילים לקור של נצרת והגיעו לחגוג יחד עם תלמידי כיתה ז' 2 את תחילת התוכנית.
 המשתתפים התאספו בכיתת האם . במרכז היו השולחנות מכוסים במפות צהובות ועליהם עציצים עם צמחי תבלין. לאחר שכל משתתף הציג את עצמו והשלים משפט שניתן לו. בחר כל אחד את צמח התבלין האהוב עליו. שתל אותו בתוך עציץ. המורות וספרו על מנהגי ט"ו בשבט בהקשר לנטיעות. ואחת הותיקות שבעברה הייתה מורה הוסיפה עוד פרטים  כמו העובדה שהסתדרות המורים הוקמה בט"ו בשבט והחליטה שהחג יסמל את הקשר בין העם לאדמתו. 

תלמידים עוזרים למבוגרים לטעת את צמח התבלין בעציץ
לאחר מכן עברו המשתתפים לספריה לעריכת סדר ט"ו בשבט . על השולחן היו שבעת המינים בהן נתברכה ארצנו . על כל מין ניתן הסבר ואף הושר שיר. המבוגרים ספרו את חוויותיהם מט"ו בשבט. אחת המשתתפות ספרה כי הגיעה לארץ בדיוק בתאריך זה והוזמנה  כעולה חדשה אל כנסת ישראל לחגוג במשותף יש לזכור כי כנסת ישראל גם היא חוגגת את יום חגה בט"ו בשבט. ותיקה נוספת ספרה כי הגיעה כילדה בדיוק בתאריך זה לבית הספר בפעם הראשונה וקבלה שקית עם פרות יבשים. בטעות סברה שכך יהיה כל יום. ותיקה אחרת ספרה כי ט"ו בשבט היה יום של נטיעות. והיא שגדלה בעכו יחד עם חברה נוספת חגגו את ט"ו בשבט בנטיעות. כמו כן הוקרן על הלוח וסופר אחד הסיפורים של ט"ו בשבט ממאגר הסיפורים. התלמידים והמבוגרים נהנו וכבר מצפים להמשך המפגשים.
השולחנות הערוכים בספריה

אין תגובות: