יום רביעי, 30 בדצמבר 2015

זיכרונות בקליק: בבי"ס רמז ביהוד



תכנית הקשר הרב דורי נכנסה השנה לשנתה הרביעית בבית ספר רמז ביהוד. בכל השנים מובילה צופיה קלר, מחנכת כיתה ה ורכזת התקשוב, באהבה ובמסירות את קבוצות הקשר הרב דורי, ומשלבת עשייה מתוקשבת, תיעוד דיגיטלי ופעילות יצירתית.
במפגש ההיכרות יצרה הקבוצה לוח שיתופי בו רשם / רשמה כל נכד/ה ברכה לסבא או סבתא לקראת המפגשים המשותפים:



השנה הוחלט לשלב במפגשים אלמנטים מוסיקליים. אחת לחודש מצטרף למפגש המורה למוסיקה, ומפעיל את הקבוצה בניגון ובשירה. במפגש לפני החג עסקו המבוגרים בנוסטלגיה לשירים ישנים. הם שרו יחדיו שירים של פעם בליווי מוסיקלי וסחפו אחריהם את הנכדים.

את המפגש השבוע הקדישה צופיה לנושא גלגולו של חפץ והסיפור שעומד מאחוריו. המבוגרים הביאו עמם חפצים אישיים בעלי ערך מהארון ומהמזוודה בבוידעם. היתה שם תבנית פלא, שהסבתא סיפרה איך למדה להכין בתוכה עוגת מרציפן עם המכון הסודי של אבא, והיו שם שתי מדליות זהב וכסף ממוסגרות, ממשחקי ספורט בפולין בשנת 1932, והיו סלים קלועים בעבודת יד, מעשה של אישה שהיתה מורה בקניה, ורצתה להשיג מימון כדי לרכוש ציוד בסיסי לתלמידיה ולכן מכרה סלים. והיתה תמונה של מכונת תפירה זינגר, שעברה כירושה ומזכרת במשפחה, וסיפור מקסים סביב תמונה של חנוכייה עשויה כולה חול, אותה נהגו להדליק כל ילדי שכונת נווה צדק יחדיו ברחוב.







צופיה הדגימה ולימדה כיצד ניתן באמצעות טלפון סלולרי לצלם תמונה ולערוך אותה, ולשתף במייל כך שנוכל להשתמש בה במחשב. זהו חלק חשוב ביותר בתיעוד ושימור של חפצים ישנים ומשמעותי עבור הסיפור. לבסוף , את התמונות והתיעוד של צמדי המבוגרים והילדים שומרים ומעלים לפורום הקשר הרב דורי.


אין תגובות: