יום שלישי, 15 בדצמבר 2015

אור גדול דולק כאן



היום בבוקר התכנסה בהתרגשות גדולה קבוצת הקשר הרב דורי בבי"ס נופים בראש העין, לפתיחת השנה הרביעית של התכנית. 



בפתח המפגש בירכה את המשתתפים מיכל אקסלרוד כהן, שציינה: "אני רואים חשיבות רבה להמשכיותה של תכנית הקשר הרב דורי בבית ספרנו. שנה שעברה יצאתי באמצע היום ולקחתי ברכבי זוג מבוגרים חביבים, שרצו מאד להשתתף ולא היה להם דרך להגיע לכאן".




"התכנית הזו מקנה ערכים לתלמידים שלנו, מלמדת אותם אודות נתינה והתנדבות. התלמידים הללו יעזרו לכל מבוגר שירצה סיוע עם המחשב, ויקומו לפנות כיסא לאדם מבוגר באוטובוס. והערך כאן הוא הדדי. יש להם מה לחשוף ומה ללמד את הדור המבוגר, ביכולות וההכרה שלהם את עולם המחשב, כך שכולם יוצאים מורווחים מהתוכנית" , הוסיפה.

הגיעה לברך את הקבוצה גם ניסים צדוק, ממרכז הגימלאים בראש העין, אשר מלווה את התוכנית ומסייע בידי המבוגרים להשתבץ בקבוצות הקשר הרב דורי בבתי הספר בעיר.





האזרחים הותיקים, בני היישוב, הגיעו מצוידים בחיוך רחב ואורח רוח. המורה המובילה, ניצה בן -שאול, קיבלה את פניהם בדרך ייחודית: " בשער בית ספרנו מצוטט הרב קוק, שאמר כי כל איש ידע ויבין שבתוך תוכו דולק נר ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין  לו נר.

אנחנו מאמינים בכל לבנו שלכל אחד מאיתנו יש נר דולק נסתר בתוכו: זוהי האישיות הייחודית לכל אחד מאיתנו, הכישורים, הניסיון והסיפורים האישיים.





אחרי דברי הברכה ישבה הקבוצה לסבב היכרות, בה כל אחד שיתף עם כולם שני משפטים על עצמו : אחד אמת והשני שקר. לא קל הדבר, כאשר אין שום היכרות מוקדמת עם המבוגרים והילדים שיושבים בחדר! 

לסיכום חולק תה חם ועוגיות טעימות, והבטחה של המורה ניצה כי בקבוצה שלה יתגלו ויאירו כל הנרות; הילדים ילמדו מניסיונם וסיפור חייהם של המבוגרים, ויחלקו עם המבוגרים את הידע הטכנולוגי שלהם.



וביחד תיווצר אבוקה גדולה, שתאיר את הדרך המשותפת.

אין תגובות: