יום רביעי, 18 בנובמבר 2015

ממלכתי כרכור - סיור רב משתתפים בבית התפוצות

ביום שישי החולף יצאו תלמידי כיתות ה' מבית הספר הממלכתי כרכור, יחד עם הסבים או הסבתות שלהם - כ-160 משתתפים יחד (!) - לסיור משותף במוזיאון בית התפוצות בסימן "אתם חלק מהסיפור".

תכנית הקשר הרב-דורי מופעלת בבית הספר בהובלתה של רכזת התכנית בבית הספר - רוית שני סריון, ומחנכות שכבת ה': מיטל קום, חן ניסימי ושושי אבידן.

ההיענות לסיור הייתה מרשימה, מזג האוויר היה חמים ונעים והתרגשות הייתה גדולה.

במהלך הביקור נערכה סדנה המאפשרת שיח בין-דורי סביב סיפורים של זיכרונות הילדות בארץ ובתפוצות וסיפורי עלייה וחיים בארץ ישראל "של פעם". התלמידים נחשפו למציאות השונה שבה חיו הסבים והסבתות וכן למדו על החוט המקשר בין חלקי העם היהודי בקהילות השונות: שפת המקרא, שפת התפילה, הטקסים והכמיהה לחיים בארץ ישראל. המפגש בין הדור הצעיר והדור המבוגר מאפשר להעניק מזכרת ייחודית מהחוויה הלימודית המשותפת.
במהלך הסיור למדו המשתתפים על בתי הכנסת בתפוצות, תוך צפייה בדגמים מרהיבים, ביקרו במיצגים המספרים את סיפורו של העם היהודי וביקרו בתערוכה מרהיבה -  UNITED COLORS OF JUDAICA- של האמן אליהו אריק בוקובזה.
 
תערוכת היחיד העלתה דיון מרתק על זהויותיו הרבות של העם היהודי בהקשר האתני, הדתי והתרבותי במבט ביקורתי ומשעשע. בתערוכה עבודות אמנות שנוצרו במיוחד עבורה, מוצגות לצד פריטי יודאיקה מסורתיים מן העבר, בשילוב מרתק של עבר והווה, ישן וחדש.

הייתה זו חוויה רגשית מעצימה והזדמנות נפלאה לשוחח על נושאים שלא היו זוכים ל"במה" אלמלא תכנית זו

תודה לכל מי שנטל חלק והשתתף ביום חשוב זה. מרגש היה לראות את התרגשותם של הסבים והסבתות.

כתבה: רוית שני סריון 



אין תגובות: