יום שישי, 27 בנובמבר 2015

טקס המרכזי השנתי לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן

חייהן של קהילות יהודיות בנות אלפי שנים עצרו ברגע, אבל המורשת שלהן המשיכה כאן, בישראל. המשרד לשוויון חברתי מזמין אתכם להשתתף בטקס המרכזי השנתי לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן, ובו נציג את עברם המפואר. הכניסה חופשית. מספר המקומות מוגבל ומותנה בהרשמה מראש ב *8840 



סיפוריה של לבנה זמיר ילידת מצריים
"יציאת מצרים שלי" - עדותה של לבנה זמיר
"... הציד נמשך, ועד סוף אותה שנה, כ-2000 משפחות יהודיות - בקהיר ואלכסנדריה - מצאו עצמן באותו מצב."
"ליל ה-14 במאי 1948, יום בו הכריז דוד בן-גוריון על הקמת מדינת ישראל, בשעת חצות - פרצו 10 קצינים מצריים אל תוך ביתנו במצרים וערכו חיפוש אלים....הוחרמו גם חשבונות הבנק, ושלושת המשפחות, 24 גברים נשים וטף - מצאו עצמם ללא פרנסה וללא רכוש. אבל לא רק אנחנו. הציד נמשך ועד סוף אותה שנה, כ- 2000 משפחות יהודיות - בקהיר ואלכסנדריה - מצאו עצמן באותו מצב."
סיפוריה של לבנה זמיר "גרנו בעיר הגנים המקסימה חלואן, שליד קהיר" תועד על ידי הנכדה ליאונאה במסגרת תכנית הקשר הרב-דורי בבי"ס היובל בתל-אביב, בשנת הלימודים תשס"ח (2008), בהובלתה של הגב' שרה לאוטמן.


סיפוריה של הילדה סייג (צדיק) ילידת עיראק
"בשנת 1950 בערב שבועות, באה המשטרה העיראקית אל ביתנו וחיפשה את חברו של דודי, ששמו מרדכי בן פורט... המשטרה נכנסה הביתה, עשתה חיפוש בבית ומצאה את דודי מאחורי הארון. מאחר שהוא התחבא אסרו אותו ואת אבי ואמרו לאמי שזה לא הסוף, ולמחרת הם יבואו לביתנו ויחפשו נשק בבית עם מכשיר לגילוי נשק.
הילדה מספרת על "המדליות של סבא" . סבא היה מצטיין באוניברסיטה בעיראק, הוא היה תלמיד ראשון מכל האוניברסיטה וכל שנה קיבל פרס ראשון מידי המלך פייסאל.
הילדה סייג העלתה שלוש סיפורים למאגר, השתתפה בשתי תכניות קשר רב דורי. אחת בראשל"צ והשנייה ברמת חן. בכל פעם עם נכד אחר. מצגת התיעוד של הילדה: "סיפור ילדותה של הילדה בעיראק"

אין תגובות: