יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

פעילות לקראת חנוכה- ביה"ס "פנינת אור", מגדל העמק

רשמים ממפגש בין תלמידות כיתה ח בביה"ס "פנינת אור" במגדל העמק ו-5 אזרחיות ותיקות המשתתפות בתוכנית, בהנחיית הרכזת הפדגוגית אפרת רוחמקין ופרחיה- מחנכת הכיתה:


"פתחנו ב"משחק הסביבון": כל שמות המשתתפות (תלמידות + מבוגרות) היו כתובים על פתקים, ושלפנו בכל פעם פתק אחר. בעלת הפתק היתה צריכה לסובב את הסביבון, ולפעול עפ"י ההוראות:

אם יצא נ -  מספרת על נס שארע לה בהווה או בעבר
ג - מעשה גבורה פיזית / נפשית שחוותה או ראתה
ה - היה היה - איך חגגה את חנוכה בעבר / בילדות המוקדמת
פ - פֹה - מתי הגעת לארץ / איחול למי שנמצא פה

היו תגובות מקסימות ומעניינות מאד!

לדוגמא: אחת המבוגרות סיפרה על נס כאשר עברה מוות קליני בלידה בנה, אחת מהן סיפרה על כמעט שריפה שחוותה השבוע כאשר הפעילה מנגל חשמלי בביתה, אחת מהן סיפרה על התקף לב שעברה בעבר וניצלה בזכות קבלה שקיבלה על עצמה וכו'. הבנות התעוררו לשאול שאלות ובכך תרגלנו איתן כניסה לראיון העתידי.

בהמשך, עברנו ל"אור הגפרור": מי שהתנדבה, קבלה גפרור והדליקה אותו, היה עליה לספר על נקודות אור בחייה עד שהגפרור נכבה. זו היתה פעילות מאתגרת ומשובבת עין! 

דוגמאות: "זה שיש לי הרבה אחיות זה אור בשבילי כי עול הבית לא נופל רק עלי" / "נקודת האור שלי היא סבתא שלי החכמה" / "אני אוהבת לרקוד וזה האור בחיים שלי" וכו'."

אין תגובות: