יום שלישי, 10 בנובמבר 2015

ממשיכים להעביר את המורשת

בית ספר מורשת מנחם בגבעת שמואל פתח הבוקר שנה נוספת של תכנית הקשר הרב דורי. השנה הוקדשה התכנית לבנות כיתות ו ובמסגרת הלמידה על שנת בת המצווה הוחלט לשלב את המפגשים של הקשר הרב דורי, מהן תלמדנה הבנות על טקסים ומינהגים מן העבר, וחיבור אל ההיסטוריה והמורשת הערכית של משפחתן.




את המשתתפים ברך הרב דוד וקסלר, מנהל בית הספר, אשר ציין את הייחודיות של הקשר בין הדורות, שמתבטאת גם בפסוק הפותח את פרשת השבוע (פרשת תולדות, בראשית, כ"ה): "הפרשה פותחת בפסוק: "וְאֵ֛לֶּה תּֽוֹלְדֹ֥ת יִצְחָ֖ק בֶּן־אַבְרָהָ֑ם אַבְרָהָ֖ם הוֹלִ֥יד אֶת־יִצְחָֽק". אם צויין שיצחק הוא בנו של אברהם, מדוע מצויין שוב באותו הפסוק שאברהם הוליד את יצחק? כיוון שזוהי הזכות הגדולה של הקשר בין הדורות, האב והבן, הבן והאב." וקסלר אחל למשתתפים לחוות יחד את המפגשים, להעשיר את הילדות במסורת ובידע שיש ברשות הדור המבוגר, ולקבל את היחס האיכותי של שעה וחצי תשומת לב המוקדשת רק להם מנכדותיהם.



שירה רבי, המורה המובילה את התכנית זו השנה השניה, ציינה בדבריה: "המשנה במסכת אבות פרק א פותחת במילים: 'משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה'. לא לחינם פותח השמנה דווקא בתיאור בו נמסרת התורה שבעל פה מדור לדור. ישנה חשיבות גדולה להעברה, להמשכיות, לסיפור, ללמידה שבעל פה, למילים היוצרות קשר, אשר באמצעותם מועבר לא רק התוכן אלא הרבה יותר מכך. תכנית זו מסמלת עבורנו את החיבור בין עבר, הווה ועתיד, בין דור הסבים לדור הילדים ונותנת הזדמנות להעמיק את הקשר המיוחד הנרקם מדור לדור".

 יטוְאֵ֛לֶּה תּֽוֹלְדֹ֥ת יִצְחָ֖ק בֶּן־אַבְרָהָ֑ם אַבְרָהָ֖ם הוֹלִ֥יד אֶת־יִצְחָֽק

למפגש הגיעו נרגשים ומחויכים סבים וסבתות, ששמעו את הבנות שרות יחדיו, מנגנות ומספרות על רצונן לשמוע את סיפורי הדור הותיק. כל תלמידה העניקה לסבא או סבתא ברכה עם הקדשה, ובנוסף שי פתיחה - עט חרוט ובתוכו תפילת הדרך.




דרך צלחה!

אין תגובות: