יום רביעי, 24 ביוני 2015

שנה ראשונה בבי"ס "רעות " בגדרה מבטיחה את השנה השניה



ביום ששי  19.6.15 הסתיים באירוע חגיגי מחזור ראשון של תכנית "הקשר הרב דורי" בבי"ס "רעות" בגדרה.
זו היתה קבוצה קטנה בגודלה אך גדולה בייחודיותה. שלושה סבים של תלמידים, אב בית של ביה"ס, סבתא אחת, ואחות  של סב שנפטר.
מלי מורי - מנהלת ביה"ס התלהבה מערכה החינוכי של התכנית  ועם כל המגבלות והמכשולים החליטה להפעילה.
טל איבגי המורה המסורה שמחופשת לידה נרתמה להובלה  ותשעה תלמידים סקרנים זו  הקבוצה שחוותה את החוויה.


 אסף והסבא
 רועי והסבא
 אב הבית ינון וליאב
                               
 תום ששמע את סיפור סבו ז"ל
 סבתא של יובל עם יובל ויעל
 סבא של עמית עם עמית ויהל

 רגב נאמן המחשב ויד ימינה של טל


טל פתחה את המפגש  תוך שתארה את כל המהמורות שלא גרעו מהחוויה המיוחדת שהיתה לה כמובילת התכנית.
היא דיברה על הגמישות, והרגישות, האכפתיות והפתיחות שלוו את כל התהליך  ע"י כל המשתתפים.
על הלוח  הוקרנה  תכנית המפגש שגם היא היתה פתוחה לשינויים


מלי המנהלת תארה את המפגש השנה כפיילוט שלאור הצלחתו, ההתארגנות לקראת הפעלת התכנית  בשנה הבאה
תתתבסס על ניסיון השנה.




יעל התלמידה הנעימה בנגינה על חליל צד והיתה נרגשת להופיע ולשמח את סבתא של יובל, אליה היא הצטרפה.














המשתתפים  המבוגרים  תארו את תרומת התכנית ואת החוויה שהייתה להם:
"...התכנית ריגשה אותי עד דמעות כי נזכרתי בדברים ששנים לא דיברתי עליהם.."
"..35 שנה לא הייתי באיזה כתה בבי"ס.. אני רואה את ההבדלים של מה שהיה אז והיום, התרשמתי מהליברליות שראיתי, איך פונים למורה, איך מורה מדברת לתלמידים, ...ברומניה זה לא היה ככה.."
"התרשמתי מהמפגשים, זה עורר אצלי זיכרונות של שירות צבאי, כמה זה שונה היום ממה שהיה בזמני, הזכיר לי זיכרונות מתימן, מה כילד בן 9 הייתי מסוגל לעשות..."
"..פעם אחרונה שהייתי  בכתה זה בשנת 82, היום הכתה היא לא כמו אז..." 
"לטעמי זה היה קצר מדי, מעט מפגשים כדי לנבור בעבר..
"..התרשמתי מהסיור בבית התפוצות, אם לא הייתי יוצא אתכם, לא בטוח שהייתי מגיע למקום הזה.."

והילדים  אמרו: 
ליאב:  "נהניתי לשמוע את הסיפור של ינון על כפר עיוורים בגדרה.."
רועי:  "נהניתי ולמדתי דברים חדשים שלא ידעתי מסבא.."
אסף:  "בד"כ סבא מספר אך כאן זה היה לעומק..."
יהל שהצטרף לסבא של עמית: "עברה עלי חוויה שאני לא אשכח בקלות, וגם למדתי מושגים חדשים..."
תום שסבו נפטר לפני מספר חודשים: "..אף פעם סבא שלי לא סיפר לי איזה איש מיוחד הוא היה. היה לי כיף לשמוע מהדודה שלי עליו..."
יובל: " ..היה כיף להיות עם סבתא וללמד אותה"
יעל שהצטרפה לסבתא של יובל: "היה מעניין לשמוע את הסיפור של סבתא של יובל, זו הייתה בשבילי חוויה גדולה"

רגב שחרור שמילא במסירות  את תפקידו כנאמן מחשב סיפר שהיה לו מעניין להסתכל על מה שעשו הילדים עם המבוגרים.
הוא גם היה זה שברך את טל המורה והודה  לה בשם משתתפי התכנית 




טל הכינה חידון kahoot  , חשפה אותם לכלי אינטרנטי נוסף כשמטרתה הנוספת היתה בדיקת ההיכרות של משתתפי התכנית . היה משעשע לראות את התחרות,  האינטראקציות והניקוד.  . 





המפגש הסתיים בחלוקת תעודות למשתתפי התכנית תלמידים ומבוגרים 





 



ובחיבוקים והוקרת תודה עמוקה לטל  על החוויה הנפלאה שהעניקה למבוגרים


 עם פרידה סבתא של יובל

ובהצלחה לטל בהובלת התכנית בשנה"ל הבאה.  השנה הצלחת לבנות יש מאין ועל כך תבורכי
עדנה










                       

אין תגובות: