יום שבת, 20 ביוני 2015

הפרק האחרון ביומן המסע של תלמידי עתיד



בשבוע החולף התקיים במרכז יום לקשיש שבזי המפגש המסכם של פעילות ערכית התנדבותית בנסגרת הקשר הרב דורי, בו לקחו חלק תלמידי כיתה ט'2 מחטיבת ביניים עתיד בראש העין וקבוצת קשישים הפעילים במרכז.

מלווים במחנך הכיתה, שניר כהן, צעדו התלמידים רגלית מהחטיבה אל המועדון, שם חיכתה להם מלוות הפרויקט מטעם מרכז יום שבזי, רוית לוי. למרות שהיום הקבוע של המפגשים היה ימי חמישי, מפאת שינויים הכרוכים בלו"ז  הלימודי הקדימה הקבוצה והגיעה ביום רביעי. בתחילה התאכזבו לגלות כי מספר קשישים ממשתתפי התכנית אינם נמצאים, אך מתברר כי לאחר טלפון קצר הם חרגו ממנהגם והגיעו במיוחד למרכז יום כדי לפגוש את הצעירים. ניכר היה כי הם אחוזי התרגשות, ועיניהם נצצו לקראת קבוצת הנערים שבאה לבקרם.

רוית פתחה ואמרה: "הגעתם למרכז יום חדורי מוטיבציה ואנרגיה חיובית על מנת לימור קשר עם הקשישים. הייתם כאן בשביל לתעד את הסיפורים, את סיפור העלייה, הקשיים המורשת האישית. זה שהגעתם לכאן, בחורים צעירים, והקשבתם לסיפורים, והייתם מוכנים לתת כתף, להקשיב ולהכיל היה בשבילם ובשבילנו חיזוק. נתן לנו כח לעשייה ונתן להם את תחושת החיוניות להיות מי שהם. זה תרם רבות לכם ולקשישים שלנו"



התלמידים סיכמו את הפרויקט: "בתכנית נפגשנו אתכם, מבוגרים יקרים, לתעד את זכרונותיכם. למדנו מכם המון, למדנו מהי חשיבותה של ארץ ישראל והבנו את הכמיהה התמידית להגיע אליה. למדנו לשמוח גם כשקשה, שלא הכל בחיים זה כסף, למדנו לעמוד על העקרונות שלנו.על כל זאת אנן רוצים להגיד תודה!
תודה שפתחתם לנו צוהר לשמר את זכרונותיכם, תודה שישבתם איתנו ושיתפתם, גם אם לפעמים זה היה מייגע. תודה שאתם כאן". (כתב בשם התלמידים נועם בושארי והקריא רועי ברקוביץ)

כל קבוצת תלמידים הגישה לקשיש עמו עבדה שי ייצוגי – הדפס של האילן המשפחתי שלו. לצד מילות ההערכה, קיבלו התלמידים מידי מרכז יום שבזי תעודת הוקרה על השתתפות בפרויקט.





 המחנך שניר ברך את תלמידיו, שתמיד יידעו להעריך ולהפנים את דברי המבוגרים, שיקשיבו לעצת הזקנים החכמים, ולא ינהו רק אחר רוח הצעירים. שותפות נוספות לפרויקט, שנבצר מהן להגיע, הן שירי בראון, רכזת מחויבות אישית ומעורבות חברתית, שליוותה את פעילות הכיתה ואת הליך התיעוד, כחלק מפרויקט גמר לשוני ("יומן מסע") וחגית אהרוני, מנהלת מכז יום לקשיש, שפתחה את דלתות המרכז בפני התלמידים, ליוותה את המפגשים וארגנה עבור הקבוצה את מקום המפגש, מסגרת שעות לפעילות וכיבוד.


 ישר כל לעשייתם ראויית ההערכה של התלמידים וכל העוסקים במלאכה!

אין תגובות: