יום רביעי, 18 במרץ 2015

תמונות של החיים

לפני המולת הבחירות, וסיכומי הקולות, בבוקר שישי שעבר, הפסטורליה היתה בשיאה. השמיים תכולים, השמש הפציעה במרום – ובי"ס נווה נאמן בהוד, כמו מתוך תמונה משורטטת מספר זיכרונות, צעדו בשער זוגות זוגות – נכדים וסבים, נכדות וסבתות, ילדים עם דודים ודודות. בית ספר נאמן לבש חג, ושכבת כיתות ה' פתחה את השער רחב.


 המפגש השלישי של קבוצת תכנית הקשר הרב דורי עסק בתיעוד נושא עלייה והתיישבות. ההתכנסות היתה בחדר המחשבים, שם צפו יחדיו בקטע מיתולוגי של "סלאח שבתי", ואז יצאו מחולקים לקבוצות לעבודה בשלוש תחנות; בתחנה הראשונה נערכו ראיונות בכתב, בהם תיעדו התלמידים את סיפור העליה או ראשית ההתיישבות של המבוגר. בתחנה השניה, לבשו חברי הקבוצה בגדים מתקופות עברו, דיברו על חפצים מהימים ההם ולקחו תמונה קבוצתית. והתחנה השלישית – היתה תחנה ייחודית, שהוקמה לאחרונה כחלק מפרויקט השימור והפעילות הקהילתית של בית הספר.


במקלט ישן, שנבנה בימי ראשית בית הספר, אשר חלק מהמבוגרים זכרו כיצד הם עצמם ירדו אליו בילדותם, הוחלט להקים מוזיאון שמציג העתק של בית מראשית ימי היישוב – עם הריהוט, החפצים, פריטים היסטוריים ותוכן לימודי מתאים. צוות בית הספר הסתובב בשכונה ומצא בתים מיועדים להריסה, שתכולתם פונתה. 
מתוך שלל החפצים והרהיטים עיצבה קרן אור הר-לב, אדריכלית אמא לילד בשכבה, את מוזיאון "תמונות חיים". בתחנה זו התוודעו הילדים למטחנת בשר, משקל מאזניים, פרימוס, טלפון חוגה, חפצי נוי ופריטים אותנטיים ישנים. הילדים הסתובבו בין המיצגים, נגעו, התנסו שאלו והצטלמו.







ובסוף היום הילדים והמבוגרים יצאו עם חיוך גדול נסוך על פניהם, בעקבות החוויה הנוסטלגית המשותפת – אבן דרך נוספת במסע המשותף שלהם לגילוי העבר המשפחתי, היישובי והלאומי. 





אין תגובות: