יום רביעי, 4 בפברואר 2015

לא רק קשר רב-דורי, אלא גם קשר רב-תרבותי!

נהוג לומר ש"תמונה אחת שווה אלף מילים", אבל יש אירועים שגם כמה וכמה תמונות ואף סרטונים לא יוכלו להעביר את עוצמתם. כזה היה המפגש המיוחד שנערך ביום שני 2/2/15 בבית ספר יסודי א' בדלית אל כרמל, בו אירחה קבוצת הקשר הרב-דורי מיסודי א' את קבוצת הקשר הרב-דורי מבית ספר חתני פרס נובל שבראשון לציון. דרוזים ויהודים, סבים וסבתות, תלמידים ותלמידות, חוו מפגש מרגש במיוחד, בשיר, נגינה, ריקוד, מאכלים מקומיים, ביקור מעצים במוזיאון מיוחד לזכר השואה, ועוד.

אחד משיאי המפגש - והיו לא מעט כאלה - היה הריקוד המשותף, שיכול להמחיש חלק מהשמחה וההתרגשות שסחפו את כולם.

מהלך הביקור
את הפעילות המשותפת בין בתי הספר מובילות אחלאס גדבאן מיסודי א' - שארגנה את המפגש המיוחד - וליאורה כהן מחתני פרס נובל.
למפגש זה קדמה פעילות א-סינכרונית בין בתי הספר וכן ביקור משותף בבית התפוצות.
​המפגש נפתח בשני שירים של מקהלת הכיתה מיסודי א' עם המורה זיאד אבו חמוד (שיר בערבית, שיר בעברית) ודברי ברכה של מנהל ביה"ס רושדי חסון.

3.jpg 
את האירוע כיבד בנוכחותו ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי, שסיפר למשתתפים על העדה דרוזית בכלל ועל דלית אל כרמל בפרט, כמו גם על החשיבות הגדולה של הידוק הקשר בין הדורות ושימור המסורת.
5.jpg
מנהלת בית ספר חתני פרס נובל, דליה כהן, בירכה את הנוכחים והעניקה מתנה לבי"ס יסודי א' - תמונה מיוחדת המתעדת את הפעילות המשותפת. 
 4.jpg
במפגש השתתפו גם נציגות תכנית הקשר הרב-דורי: עפרה ישראלי, מנהלת הפעילות הארצית - שבירכה את הנוכחים במילים נרגשות, שרית יעקב - רכזת מחוז חיפה, ואורנה דרום - רכזת מחוז מרכז. 

לאחר ארוחת צהריים עשירה התכנסו המשתתפים לפעילות מיוחדת בנושא המורשת הדרוזית עם וסילה מקלדה, שהלהיבה את הקבוצה בנגינה משותפת תוך כדי טחינת קפה, במשחק תחרותי ובריקוד מסורתי משותף.
8.jpg
החלק האחרון של היום התקיים במוזיאון מיוחד לציורי השואה של הציירת בותינה חסון, שהעבירה צמרמורת של התרגשות בין האורחים.
19.jpg
במהלך היום נוצרו חברויות מהירות בין התלמידים ואפילו בין הסבתות, שנפרדו בסוף היום בחיבוקים נרגשים.
25.jpg 
בעוד כחודש ייערך ביקור גומלין בבית הספר בראשון לציון, ובמהלך המפגש סיכמו מנהלי בתי הספר שהפעילות בין בתי הספר תתרחב ללמידה שיתופית משמעותית גם בתחומים נוספים.


תיעוד: שרית יעקב

אין תגובות: