יום שלישי, 6 בינואר 2015

מעשה הראשונים - סימן לבאים


לאחר שהשיקה את התכנית בהצלחה רבה בחט"ב הראשונים בגני תקווה בשנה שעברה, חזרה המורה המוערכת דליה בר-און, בברכתו של מנהל החטיבה, יואב פרידן, להוביל את התכנית גם השנה, והפעם נישאת על גל ההצלחה: 18 תלמידים, בני כל שכבות הגיל בחטיבה, נענו לקריאתה להתנדב, ובמועדון המקומי "ביתנו", כבר ציפו לה בהמתנה מספר כפול של אזרחים ותיקים – מהכמות שנרשמה בשנה שעברה..!



וכך משתפת דליה מרשמיה על הפתיחה השנה:


"ביום שני שעבר התקיים לתלמידים מפגש הכנה בחטיבה, ובו חשיפה לקהל היעד, ציפיות, תכנים שילוו אותנו בהמשך ובעיקר חיזוק תחושת השליחות. מספר חידושים עמנו השנה:

הכפלנו את מספר התלמידים המשתתפים בתוכנית (18), ויש לנו קבוצה רב גילאית (ז' - ח' - ט') הכוללת בנות ובנים. בשבוע שעבר הגעתי למועדון על מנת לרשום את הקשישים המעוניינים, ולאור ההצלחה של המפגשים בשנה שעברה  - תוך דקות היו לי עשרים נרשמים, קצת יותר ממספר התלמידים (18)!





היום התקיים המפגש המשותף הראשון במועדון הקשישים בגני - תקווה, מלווה בהתרגשות רבה לכולם. הזמנתי את התלמידים להגיע כרבע שעה לפני תחילת המפגש כדי לארגן את השולחנות והכסאות. וגם הקשישים חלקם הגיעו מוקדם.




היתה אווירה מאד נעימה, הרבה התרגשות והמן שמחה. היה כיף לראות את הסבלנות והאכפתיות של התלמידים. פתחנו בברכות ואיחולים שנכתבו במצגת שיתופית - הקשר הרב דורי תשע"ה.  

המשכנו בפעילות עם פתגמים תוך תרגול הקלדה.



היו כאלה שביקשו פעילות שונה מזו שעשינו עם כולם; אחת ביקשה ללמוד על הסמארטפון שלה, שניה בקשה לפתוח חשבון Gmail. הסברתי לתלמידים במפגש ההכנה כי אנחנו שם בשבילם ונשתדל להיענות לבקשות שלהם - וכך היה.

  הקשישים נהנו מאד, ואחת מהן אמרה לי: "מאד נעים להיות בחברת צעירים, בבית אני לבד, וכאן יש לי אפשרות לדבר, לשאול שאלות, מתייחסים אלי יפה ומוכנים ללמד אותי".

גם משוב התלמידות בסוף הפעילות היה מרומם: "היה כיף, הם מאד נחמדים"."







ניכר כי בזכות האנרגיה החיובית והגישה המכילה והקשובה של דליה, קבוצת מועדון "ביתנו" ותלמידי החטיבה ייצאו נשכרים ומחוזקים מהעשייה גם השנה. נאחל להם המשך פעילות מהנה ופוריה!




אין תגובות: