יום חמישי, 8 בינואר 2015

בית ספר רמת החייל תל אביב בפעילות רב דורית מרשימה

בבית ספר רמת החייל  מפעילים את כל שכבת ו, בתכנית הקשר הרב דורי. על המלאכה מנצחות מחנכות הכיתות: יעל שגב, ליאור קידר, אורטל לבני ויעל ברוורמן.

להלן מהחוויות  מהתלמידים כפי שהתפרסם באתר בית ספר:

מיכאל מכיתה ו'1 מספר על המפגש השלישי: "ביום שישי שעבר, ה- 5/12/2014, היה מפגש של הקשר הרב דורי. אני מאוד נהנתי ממנו והיה לי ממש מעניין וכיף. במפגש למדנו על המאכלים המשפחתיים שהמלווים שלנו אכלו בילדותם. לדעתי, חשוב שנלמד על המאכלים שהמלווים שלנו אכלו בילדותם מכמה סיבות: זה מעניין, זה מגבש וזה מקנה לנו עוד ידע. מי יודע, אולי אנחנו אוהבים את המאכלים שאתם המלווים הבאתם ונכין אותם בעתיד".

רותם מכיתה ו'3 מספרת על המפגש הראשן: "סבתי הגיעה מוקדם אז הופתעתי לטובה כי חשבתי שהיא תגיע בזמן או קצת אחרי. נכנסנו לבניין, הראיתי לה את הבניין החדש והסברתי לה מי לומד בבניין ובאיזה קומה אני לומדת. נכנסנו לכיתה וכשהתחיל השיעור הציגו לנו סרטון והסבירו על מה שנעשה בשיעורים הבאים. לאחר מכן מלאנו טפסים ואז המורה (ליאור) אמרה שמשחקים משחק, מאוד שמחתי. המשחק היה משחק הכרות אז עוד יותר התלהבתי, רציתי מאוד להכיר את המשפחות של הילדים בכיתה".

עמיר  מכיתה ו'1 מספר על המפגש הראשון:  "שמחתי כשמיכל הגיעה (מיכל- המלווה שלי שלא אוהבת שקוראים לה סבתא) כי שמתי לב איך היא משקיעה בי וגם הייתי גאה בה כי זה לא פשוט לבוא כל יום שישי באמצע היום ולהשקיע שעה וחצי בקרובי המשפחה. היה לי כיף לראות איך כולם לקחו את חלקם בתכנית זו שיכולה לתרום לקשר בין בני הדור הראשון לבני הדור הצעיר יותר שברוב הפעמים אין להם "גשר" שמקשר ביניהם או נושאים שמעניינים את שני הדורות, אני מקווה שבאמת כל המלווים יגיעו וישקיעו בנו כי בכל זאת גם להם יש חיים עמוסים וזה לא מובן מאליו שבני המשפחה יבואו כל שבועיים בהתמדה למשך חצי שנה".

"בשיעור נכנסו לבלוג שנקרא "בצק אלים" (עם א' ולא ע'), ועשינו משימות שקשורות לבלוג. לאחר מכן, המלווים שלנו הביאו תצלום של מאכל שהכינו להם בילדותם ורשמנו יחדיו את אופן ההכנה שלו. סבתא שלי הביאה תצלום של בלינצ'ס. רשמנו במצגת את המתכון להכנת בלינצ'ס וחיפשנו באינטרנט תמונות של בלינצ'ס. מרוב שהוא נשמע לי טעים, אני, אחי וסבתא שלי עומדים להכין בלינצ'ס לחג השבועות הבא. אני מנחש שהרבה ילדים בכיתה אהבו את המאכל של המלווים, כפי שאני אהבתי. לסיכום המפגש רציתי להגיד: "היה לי ממש כיף ואני מקווה לעוד מפגשים כאלה".

שקד מכיתה ו 2 מספרת חוויות: "אני נהנית מהמפגשים האלה בגלל שאני מגבשת את הקשר שלי עם סבא שלו: "אני מאוד שמח שלמלווים ולנו יש את הזכות להשתתף בתכנית זו כי אני חושב שתכנית זו יכולה רק לשפר ולא לגרוע את הקשר בין הדורות, אני חושב שהתכנית תעזור לנו לשמור על קשר טוב עם המלווים זאת אמרת: לדבר אתם, לשתף אותם ובעצם לעבוד יחד למען אותה מטרה". אני לומדת על משפחתי, ועל החיים של סבא שלי זה מעניין לדעת דברים שלא ידעתי על בסבי ועל משפחתי. היה ממש כיף ללמד את סבא שלי על גוגל מפס. אני נהנית מזה שסבא שלי הגיעה בול בזמן של המפגשים, סבא שלי גר בחו"ל אני לא רואה אותו כמו כל הילדים בכיתה שרואים את סבא וסבתא שלהם כמעט כל יום שישי".






ברכות למנהלת בית ספר ולצוות מחנכות שכבת ו.

אין תגובות: