יום שלישי, 20 בינואר 2015

בדרכי המורשת

בבית הספר ממ״ד תורני ״מורשת מנחם״ בגבעת שמואל נפתחה היום בחגיגיות רבה תכנית הקשר הרב דורי, עם קבוצת סבים וסבתות מלאי גאווה, ו-18 תלמידים מכיתות ו', שייחלו בציפייה לבואם.

את המפגש פתח מנהל ביה"ס, הרב דוד וקסלר, אשר בירך את הבאים, ושיתף מפרשנותו על פרשת השבוע החולף, וארא: "משה, שאינו מבין מדוע הוא נבחר לתפקיד המנהיג, פונה בשאלה לאלוהים אשר עונה לו  "אֲנִי ה'. וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב ". תשובה זו מכילה בתוכה את הקשר ההיסטורי, כי רק מי שזוכר ומכיל עבר הווה ועתיד, יהיה בו הכוח להנהיג והיכולת להוביל. החיבור אל המורשת ואל ההיסטוריה ייתן לדור העתיד שלנו את הכוח". 


 

 
בהמשך המפגש הופיעו בנות כיתה א' בשירה, וילדי כיתה ו' במופע מוסיקלי שכלל נגינה ושיר, אליו הצטרפו בהנאה באי המפגש. רכזת הפרויקט הבית ספרית, שירה רבי, סיפרה על התכנית וערכה סבב היכרות קבוצתי, בו הציגו עצמם כלל המשתתפים. במעגל ישבו מכובדי העיר, בעלי סיפורים מרתקים מעברם וממקצועם, ביניהם שמואל בורקש, שהיה המפקח הארצי על בתי הספר העל-יסודיים במשרד החינוך, עו"ד שמואל ילינק, מבעלי משרד עו"ד ילינק וייס ושות', אנשי חינוך ורוח, ביניהם מנהלת בי"ס ומנהלת תיכון, ושתי סבתות רבות, שבאו להשתתף בתכנית עם הנין (!) - ובפי כולם נישאה הברכה על החיבור המיוחד וההזדמנות שנוצרת במפגשים אלו.






"בילדותי היינו מתלהבים משקל אחד בכיס", ציין סבא יחיאל. "הילדים של היום חיים בשפע גדול, 100 שקלים כבר לא מלהיבים אותם. עליהם ללמוד עד כמה חיינו בקושי פעם על מנת להעריך מה שקיים היום".


"זו זכות גדולה עבור התלמידים, שהם יכולים לשבת עם סבא וסבתא ולחלוק איתם חוויות . אני לא זכיתי לבלות עם הסבים והסבתות שלי" ציין בורקש. "זוהי הזדמנות להעביר את הסיפור, במסגרת מסודרת ועם הנחיה מכוונת של התלמידים. אני מצפה לקראת מפגשים אלו".


בהמשך העניקו התלמידים שי לסבא / סבתא – קלסר בו יוכלו לשמור ולנצור את התיעוד והתוצרים שיכינו יחדיו, ודיסק און קי לצעירים – מקום בו ישמרו את התיעוד הדיגיטלי. על סיפוריהם המרתקים של חברי קבוצה זו תוכלו לקרוא בהמשך בעמודי האינטרנט של מאגר סיפורי המורשת, עם סיומה של התכנית.



תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יישר כוח, אכן מפגש מרגש והתחלה של קשר מסוג אחר בין הדורות