יום רביעי, 17 בדצמבר 2014

בי"ס בן גוריון בגבעת שמואל לבש היום בגדי חג... ושלייקס!



היום לבש בית ספר בן גוריון בגבעת שמואל בגדי חג, לכבוד החנוכה וגם - לכבוד ביקורו של השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך, שהגיע לבית הספר בלוויית ראש העיר, יוסי ברודני, להשתתף במפגש של תכנית הקשר הרב דורי.







תלמידי שכבת כיתות ז', עם המחנכת לילך שבתאי והמנהלת תמי טל, הכינו מצגת לחשיפת הפעילות הבית ספרית, שהושקה לראשונה השנה  (!), והסבים והסבתות המשתתפים בתכנית שיתפו את השר בחוויות מהשתתפותם בתכנית. בית הספר בחר להפיח חיים בעבודת ה"שורשים" המסורתית, ודרך מפגשי הקשר הרב דורי ליצור חוויה מעשירה ודינמית, בה הילדים מראיינים את המבוגרים, מסריטים ומתעדים אותם באמצעים דיגיטלים, ותוך כך ולומדים ממקור ראשון על תולדות משפחתם ועל סיפורי ראשית המדינה.
 
"זו חוויה מיוחדת", סיפרה טינה מיכאל, "אני נפגשת עם שתי הנכדות שלי, תאומות בכתה ז'1 וז'2. במפגשים אני נחשפת לסיפורים של המבוגרים האחרים. זה מעשיר. יש כאן אנשים עם סיפור חיים מרתק". 


כמו למשל, סיפורו של חבר הקבוצה אנדז'יי שטרסמן, אותו זיהה מיד השר אורי אורבך, הלא הוא השופט, היועץ משפטי, והעיתונאי גבריאל שטרסמן, שסיקר בזמנו את משפט אייכמן ככתב וכעורך חדשות ב"מעריב" וכן כיהן כשופט בימ"ש השלום בת"א ובפ"ת. 


"כשאני מסתכלת על כל מה שעברתי בעצמי", הוסיפה טינה, "נראה לי שאפשר היה להפיק מזה סרט. עלינו מטריפולי משפחה של 7 נפשות ורק 2 מזוודות הורשינו לקחת. אומרים שהמצב היום קשה, אבל כמה קשה היה לנו!". ויחד עם זאת, המסר של המבוגרים לצעירים אופטימי, ולמעלה ממחציתם ילידי הארץ. הם מכירים בחשיבות לגדול במדינה הזו, וגאים בה כמולדתם היחידה.

לסיכומו של הביקור, כמחווה ליוזמת השר "שלישי בשלייקס" הצטיידו המבוגרים בשלייקס ססגוניים, לתמונה משותפת עם אורבך. 





 

אין תגובות: