יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

היה היתה פעם שכונה, בלב גבעתיים

בי"ס בן גוריון בגבעתיים אימץ השנה לראשונה את תכנית הקשר הרב דורי ויצא ביוזמה ייחודית, המחברת בקשר אישי את תלמידי בית הספר להיסטוריה של השכונה בה הוא ממוקם.

 יריב היכל, יו"ר ועד ההורים בביה"ס, יצר את החיבור הראשוני בין ועד ותיקי שכונת פועלי הרכבת לבין בית הספר, במטרה ליצור הזדמנות לחיבור היסטורי-קהילתי, בו ישמרו התלמידים את אותו מידע אודות השכונה ממקור ראשון – ראשית מתיישביה. השכונה הוקמה בשנת 1931, עבור פועלי הרכבת, ומנתה 30 בתים. מאוחר יותר אוחדה עם 3 שכונות נוספות – שהפכו לעיר גבעתיים. גרים בה עד היום מספר משפחות ותיקות, שזוכרות את מיקומו של כל צריף וכל ספסל.



 במפגש הראשון בתכנית בחרו לארח את קבוצת הותיקים להדלקת נר חנוכה ושירי חג עם תלמידי כיתות ה' ו' ז' וח'. בין המשתתפים היתה לאה בן ארצי, שהיתה הבת של הגננת הראשונה בגן סביון, גן שעדיין קיים ונושק לביה"ס, בנה דורון, מבין מסיימי המחזורים הראשונים של ביה"ס השכונתי ; דב בילכובסקי ; רמי אבן טוב (גיטשטיין), מוותיקי ומקימי גבעתיים ; ודותן אופיר (נכד לותיק השכונה).



 לפני הדלקת הנרות נכנסה הקבוצה לכיתתה של עירית מור, סגנית המנהלת ומובילת התכנית בביה"ס בכיתה ז', והציגה טעימה קצרה מהסיפורים שבאמתחתם. דב בילכובסקי היה גר בסמוך לבית הספר , והוא סיפר כי במקום בו עומד כעת בית הספר היתה הרפת של משפחתו. הטעימה בהחלט סיקרנה את הילדים וכאמור במהלך המפגשים הקרובים יעסקו בהרחבה בתיעוד גלגולה של השכונה ובתיעוד סיפוריהם של ותיקיה.

אין תגובות: