יום שני, 22 בדצמבר 2014

הקשר הרב דורי - תיכון בית אליעזר חדרה

מפגש פתיחה חגיגי בתיכון בית אליעזר חדרה

פרוייקט הקשר הרב דורי בתיכון חדרה בית אליעזר, החל בטקס חגיגי שערכו התלמידים לכבוד אזרחי העיר הוותיקים. לאחר הכנות ותיאומים רבים שבין לוחות הזמנים של אזרחי העיר הוותיקים ממרכז היום לאוכלוסיה מבוגרת בבית אליעזר, והסבים והסבתות האישיים, הפרויקט יצא לפועל...

התהליך החל בשיעור חשיפה שנערך על ידי מחנכי הכיתות בשכבת ז', שבסופו נבחרו שני נציגים מכל כיתה. בד בבד נערכו מפגשים עם מנהלת מרכז יום לאוכלוסיה המבוגרת ע"ש וינברג בבית אליעזר, הגברת סיגל זיידה, שנענתה בשמחה לשיתוף פעולה, ויחד עם אנה, רכזת התרבות, וניצן, העו"ס, אותרו אזרחים וותיקים, ששמחו לקחת חלק בפרויקט, אך בחשש קל מהלא נודע...
במפגש הראשון, התלמידים קיבלו את פני המשתתפים בשער בית הספר והובילו אותם לעבר חדר המחשבים, לטקס פתיחה חגיגי ופעילות של קירוב הלבבות. לאחר דברי פתיחה של מנהלת בית-הספר הגב' אהובה אלמדו ורכזת שכבת ז' הגב' מיכל פודז'רסקי,  צפינו בסרטון המציג את פרויקט הקשר הרב דורי הלכה למעשה.



אחר כך החל הטקס- ברוח קלילה ובשמחה פצחו התלמידים בשירה: "אבא בא סבא בא... "בדרבוקה, גיטרות, ריקוד וקטעי קריאה משעשעים. הקהל השתתף בשמחה, שירה ומחיאות כפיים, שהמיסו את הקרח וחיממו את הלבבות.












לאחר הטקס, הוזמנו אזרחי העיר והתלמידים לכיבוד קל ומיד אחריו יצרנו קשר רב דורי ממשי, באמצעות חוט צמר שהועבר מאזרח ותיק לתלמיד, לאחר שסיפר כל אחד מהמשתתפים מעט על עצמו. להפתעתנו, לאחר שהועבר חוט הצמר מספר פעמים, נוצרה ללא תכנון מראש צורה של מגן דוד, שריגשה מאוד את הנוכחים ובמיוחד את האזרחים הוותיקים שאמרו: "זה משמיים". 





לבסוף, חולקו סוכריות שעליהן לופפו פתקים עם שמות התלמידים. כל אזרח בחר סוכרייה וקרא בשם התלמיד שעלה בגורל, כשותפו לפרויקט, וכך נוצרו הצמדים: אזרח ותיק ותלמיד, שהחלו לשוחח שיחת הכרות ראשונית, ולתעד הפרטים האישיים במחשב. בסוף המפגש, התלמידים ליוו את האזרחים להסעה, ונפרדו בשמחה ובציפייה למפגש הבא. 


כתבה: אורלי אור-עד, מורה מובילה.

אין תגובות: