יום שני, 8 בדצמבר 2014

בית הספר "אופק" בבני עי"ש מצטרף לתכנית

ביום ראשון  7.12.14 – יצאנו לדרך...

בית הספר אופק הוא בית ספר ממלכתי ירוק השוכן בישוב בני עיי"ש שעל יד גדרה.
זו השנה הראשונה שביה"ס מאמץ את תכנית הקשר הרב דורי בזכות המנהלת  אורלי דוד שהתלהבה  מהתכנית, זיהתה את הערכים הטמונים בה ומיד סימנה את הילה מלמד כמורה שתוכל להובילה במסירות ואהבה.

בתכנית משתפים 10 תלמידים מכיתות ה'-ו' שמרביתם הגיעו עם סבא או סבתא.
הצטרפו אליהם גם שני אזרחים ותיקים, חברים ממועדון הקשישים "וטרנים" דוברי רוסית אשר הפעילות תורגמה להם  ע"י אחת האמהות ושתי תלמידות דוברות רוסית.
לאווירה הנעימה עד להתכנסות הקבוצה, דאגה המורה בעזרת מוזיקת רקע והקרנת שקופיות והכיבוד  ושפע  הוורדים הוסיפו לאווירה החמה. 

ההתרגשות והמתח ניכרו על פני כל המשתתפים ולאחר הברכות והקרנת סרטון התחילו  ל"טוות את הקשר". כדור הצמר נזרק ממבוגר לילד וכשהגיע תורו של מחזיק חוט הצמר הוא הרים פתק ובו התחלת משפט אותו היה עליו להשלים. לדוגמא:"אני שמח כי..." "אני מתרגש מכיוון ש..." "אני חושש מ..." .

הסבים והסבתות נהנו להשתתף בפעילות זו והמשפט שחזר על עצמו אצלם היה: "חיכינו שתהיה פעילות משותפת עם הילדים"  "החיבור לבית הספר הוא מרגש".

אזרח ותיק אמר:"בבית אין לי עם מי לדבר אני כל כך שמח להיות בחברת ילדים ולספר להם את סיפור חיים שלי, אני מקווה שיהיו יותר מחמישה עשר מפגשים... ".

כאשר חוט הצמר הגיע לכולם זיהו התלמידים צורה של מגן דוד ואמרו שזה מה שמסמל אותנו כעם יהודי בארץ ישראל. סבתא של אחת התלמידות אמרה: "מגן דוד הזה מסמל את הקשר בין הדורות את המסורת שעוברת מדור לדור".

בהמשך, התקיימה פעילות הדדית בנושא המשותף בין המבוגר לילד צעיר - באווירה מאד נעימה ומשוחררת התלמידים העניקו ורד עם ברכה שהקדישו לסבא/ לסבתא/ לאזרח הוותיק.
הברכה נכתבה כשבראשה הלוגו של הקשר הרב דורי שילווה אותנו במהלך החודשים הקרובים.

תחושת ההנאה והסיפוק של כל המשתתפים ניכרה על פניהם "אין ספק שהתכנית הזאת תצליח בבית ספרנו" כך סיכמה הילה מובילת התכנית את המפגש.

מאחלת לאורלי, הילה,לתלמידים ומשתתפים הוותיקים הנאה והצלחה בהמשך...

ממני, עדנה גוז










   

אין תגובות: