יום שלישי, 25 בנובמבר 2014

בביה"ס "רעות" ראשון לציון זו השנה הרביעית להפעלת התכנית ועדין בהתרגשות גדולה

השבוע נפתחה התכנית בבית הספר "רעות" ראשון לציון וזוהי השנה הרביעית להפעלתה - המסורת בביה"ס ממשיכה!

בדברי הפתיחה ציינה גילה ארז, מובילת התכנית בשנת תשע"ה:

אני שמחה לפתוח את פרויקט ה"קשר הרב דורי " שמתקיים בבית ספרינו זו השנה הרביעית.
שהוא מסע בשילוב העבר ההווה והעתיד. התכנית היא יציאה למסע שהנכד הוא ה"נהג החדש" שהסב/סבתא צריך לשבת לידו ולסמוך עליו. בלי שיתוף פעולה הם לא יגיעו ליעד.
בדרך הם יגיעו למקומות מופלאים ויחוו חוויות רבות.
אני מרגישה , מצד אחד, כמו התלמידים, גם אני בת להורים, אימי היא ניצולת שואה ואני מתעדת את סיפור חייה.
מצד שני אני אמא לילדים גדולים וכמו המבוגרים אני רוצה להעביר לדור הצעיר את המורשת שלי.
חוויות מהילדות שלי וסיפורים ממלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים נראים לילדים כאילו התרחשו במאה הקודמת.
מאחלת לכולם בהצלחה והנאה במסע

מנהלת ביה"ס הגב' אילנה שוורץ ברכה אף היא את המשתתפים:

אני מברכת את פתיחת תכנית ה"קשר הרב דורי" שהפך למסורת בת 4 שנים בבית ספרינו
3 שנים הובילה את התכנית בצורה ערכית ומשמעותית- ענבר ביטון והשנה "הרימה את הכפפה" המורה למחשבים גילה ארז.
כי על מסורת היסטורית, ערכית דיגיטאלית לא מוותרים. אני מקדמת בברכה את גב' אורנה דרום, רכזת התכנית במחוז מרכז.
החיבור הדיגיטאלי המגשר בין דורות יוביל לשיתוף: בסיפורים היסטוריים, סיפורי עלייה, משחקים בילדות, התמודדות עם הקמת המדינה והמלחמות.
בעצם אתם סבים וסבתות מספרי ההיסטוריה. וביחד עם הילדים תתעדו את הספורים האישיים שלכם באמצעות אמצעים דיגיטאליים.
בטחוני ששני הצדדים המבוגרים- הדור השלישי והתלמידים שלנו יצאו נשכרים מהתהליך ומהתוצר שתפיקו בשיתוף פעולה.
בהצלחה ולמידה משמעותית ומאתגרת.


למרות יציאתה של ענבר ביטון שהובילה את התכנית במשך 3 שנים, בהמון אהבה ומסירות, לשנת שבתון - היא הגיעה למפגש הפתיחה וברכה את המשתתפים:
"תכנית הקשר הרב דורי מרתקת ומרגשת. יש בה יתרונות רבים, ביניהם האפשרות לתת לתלמידים להפוך ל"מורים צעירים" בתחום הטכנולוגיה, האפשרות לחזק ערכים כמו התנדבות,
תרומה, שיתוף. למבוגרים ניתנת ההזדמנות ללמוד את סודות הטכנולוגיה ולתרום מניסיון החיים שלהם ולהעביר את המורשת שלהם לדור הבא. מעבר לכל אלה, יש לתכנית ערך מוסף חשוב ביותר והוא
חיזוק הקשר בין הדור הותיק לדור הצעיר. יש לנו פה הזדמנות לשעת איכות, שבה הנכד/ה והסב/תא חולקים דיאלוג, חשיבה משותפת וחוויה.
פה בחדר המחשבים הקטן שלנו מתרחשת עשייה אמיתית וחשובה, והכי חשוב כזו שתנציח את הדור שהולך ומתבגר.
אני רוצה להודות לכולכם על הנכונות לקחת חלק בתכנית ומאחלת לכם להפיק את המירב ממנה".

נאחל הצלחה לכל הלוקחים חלק בתכנית בביה"ס "רעות".

אורנה דרום 






אין תגובות: