יום שישי, 21 בנובמבר 2014

חושפים את השורשים



בית ספר בן גוריון בגבעת שמואל בחר השנה לעשות חיבור מיוחד במינו, ולהפעיל את תכנית הקשר הרב דורי במסגרת פרויקט שורשים של תלמידי כיתות ז'. זו הפעם הראשונה בה תתקיים התכנית בביה"ס, והמחנכת לילך הסר שבתאי, שתחת חסותה שתי כיתות השכבה, לקחה על עצמה במסירות רבה את המשימה להנחות את התהליך.




הבוקר התקיים מפגש פתיחה בנוכחות סבים וסבתות רבים, שהגיעו מכל קצוות הארץ: מהצפון והמרכז, ממושבים ערים וקיבוצים. נציגה אחת אף הגיעה מקיבוץ עין השלושה, שחווה קיץ סוער בגבול עם עזה. "אין לכם מושג מה זה אומר לגור רחוק מהנכדים", שיתפה הלנה, "ולא לראות אותם תקופות כה ארוכות. בדרך כלל הם באים להתארח בחופשות הקיץ, אבל במצב הבטחוני שהיה בקושי הצלחנו להתראות". 

 

בסבב ההיכרות הציגו הנכדים את הסבים והסבתות, והמבוגרים הציגו את נכדיהם, ואז התחלקו לשתי קבוצות ושיחקו בטריויה משותפת, בה התוודעה כל קבוצה לכמה מהדמויות, המושגים והמקומות  - מתקופות היסטוריות ומעולמם של הצעירים.



מנהלת בית הספר, תמי טל, ציינה בפני קבוצת הילדים והמבוגרים כי החוויה הזו של מפגשים אינטימיים, בהם הנכדים יושבים במלוא תשומת הלב אחד-על-אחד עם סבא או סבתא, היא זו שתיצור עבודת שורשים בעלת למידה משמעותית, והסיפור יזכה לקבל את המקום המכובד שלו. 


וכפי שעלה כבר מהטעימה במפגש הפתיחה, יש בקרב הקבוצה סיפורים מרתקים!

אין תגובות: