יום שני, 17 בנובמבר 2014

בית ספר חבד בנות במגדל העמק- מתחיל את התוכנית

בית ספר חב"ד בנות במגדל העמק מתחיל את התוכנית.

כתות ה' ו בבית ספר חב"ד במגדל העמק החלו את התוכנית. התוכנית במסגרת קצת שונה. מכיוון שבבית הספר אין מחשבים, יושם הדגש על סיפורי הסבתות. בעייה נוספת היא ריחוק הסבתות מן הנכדות. הן גרות רחוק וגם עסוקות מאוד, עדיין במעגל העבודה. לכן המתכונת קצת שונה.
הבוקר בשעה תשע הוזמנו כל הסבתות לפתיחה חגיגית. המורה חנה והמורה יהודית אמרו מספר מילים. כמו כן המנהלת ספרה שלה כילדה לא היו סבים וסבתות בגלל שהם נספו בשואה. ושזו זכות גדולה שיש סבים וסבתות. לאחר מכן שרו הבנות שיר לסבתות.
מכאן הוקרנו תמונות על הקיר והסבתות והנכדות ספרו על התמונות. סיפורים מרגשים בקשר לדולר שנותן הרבי למאמיניו. דולר שחזר לבעליו בדרך מופלאה.  טלפון חוגה שהנכדות לא מכירות  ארון קרח ותלושים מתקופת הצנע. כל תמונה והסיפור שלה. הנכדות ספרו על פעילותן בבית הספר בעיקר על למידת באורגניות ועל הפסקת  חסידית שבהן הן אומרות פסוקים ולאחר מכן מקבלות אייס קפה. נוגן קטע באורגנית וחולק כיבוד. הסבתות התבקשו למלא את פרטיהן ורשות לצלם אותן. 
התוכנית תזמן מדי שבועיים סבתא אחת וכל הכיתה תראיין אותה וסיפורה יוקלד למאגר הסיפורים. לאחר ההפסקה  נשארה  סבתא של מישקל'ה מלכה ווילשנסקי. שהיא מורה פדגוגית בסמינר בצפת. היא ספרה לילדות על חייה שהיו מרתקים מאוד. בתור ילדה נשלחה משפחתה לברזיל בשליחות הרבי.  היא עצמה נולדה בתל אביב. נישאה בניו יורק וחזרה ארצה בשליחות יחד עם בעלה. בימים האלה לא היה קל בצפת. ועל כל הקשיים, האמונה והשמחה ספרה מלכה  כאשר הנערות מרותקות לסיפור ושואלות שאלות של טעם.  כך ירואיינו כל הסבתות כל אחת בתורה כאשר כל הכיתה שומעת את סיפורה. בהצלחה לחנה וליהודית בתה של נחמה שלנו. וכל הכבוד. 

אין תגובות: