יום שני, 31 במרץ 2014

צדיק כתמר יפרח



תרבות רב לשונית ורב דורית במפגשי תלמידי צורים ובית יקינטון


מידי יום ראשון יוצאת קבוצה מיוחדת במינה, בת 9 תלמידים, מבית הספר צורים בהוד השרון, בהליכה רגלית, לבית יקינטון – מרכז פעילות לגמלאים, הנמצא מרחק מספר רחובות משם. את המסורת הזו החלו המורות ליזה סלומון ולילי לייבה כבר לפני שלוש שנים, ולמרות הקושי עבור הילדים והנערים בעלי הצרכים המיוחדים – על המפגש הזה אף אחד לא מוכן לוותר.

במפגשים השבועיים של הקשר הרב דורי, שמתקיימים במועדון, נערכת פעילות מגוונת, שמקרבת ומקשרת בין הצעירים למבוגרים, ותוך כדי אינטראקציה חושפת בעדינות ובסבלנות את סיפוריהם של המבוגרים. הצעירים עושים עם המבוגרים יצירה (היום הכינו פסיפסים), מכינים מאכלים, ומקשיבים לסיפורי החיים המרתקים.


במפגש שנערך היום העלתה המורה ליזה את ההקשר של מאכל החג המוכר והאהוב בפסח – החרוסת. מסתבר שלכל עדה יש מתכון משלה, שם מיוחד בשפתה, ומינהג שקשור למאכל: בתימנית זה נקרא דוקה, בעיראקית חילק, בארץ כינו אותה חרוסת. ועוד התגלה כי המרכיב המקשר בין המתכונים היה התמר. 


לא סתם נבחר התמר כמרכיב במאכל חג – זהו אחד הפרות שהתברך בסגולות מיוחדות; מהגרעין ועד הגזע, כל חלק בתמר בעל ערך: אם זה ענפיו לסכך, פירותיו לדבש, אבקת הגרעין לריפוי פצעים.
על כך ועוד במפגשים המרתקים שמובילה ליזה בבית יקינטון.

ישר כוח לליזה ולצוות המורים מלווי הפרויקט בצורים!

אין תגובות: