יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

תלמידי יוספטל מגדל העמק מתעדים סיפורי הותיקים בבית סמוכה

סיכום שנת פעילות, תשע"ג בביה"ס יוספטל מגדל העמק
שיתוף פעולה עם אזרחים ותיקים מבית סמוכה

שנת פעילות פוריה היתה השנה לתלמידי בית הספר יוספטל , תלמידי כתה ד' בליוויה של המחנכת אטי רוט ושל סגן המנהל עמית הובילו בשנה"ל תשע"ג את התכנית בבית סמוכה.

בית סמוכה הוא מועדון ותיקים הקרוב לבית הספר. תהליך העבודה השנתית כלל את הצגת התכנת לתלמידים. הכנת התלמידים והכשרתם לקראת הפעילות עם המבוגרים. בהמשך חולקו התלמידים והאזרחיות הותיקות לקבוצות. היתלמידים הביאו אתים מחשבים ניידים וידעו בכל מפגש מראש מה נושא הפעילות. 

בית סמוכה



מפגשי הפעילות התמקדו בראיון עם הותיקה ותיעוד סיפור חייה במחשב הנייד. הפעילות קלחה והתלמידים הקשיבו קשב רב לסיפוריהן של הותיקות ואף הצליחו לכתוב את הסיפורים על המחשבים. האווירה הייתה טובה ושיתוף הפעולה היה מעניין.

דוגמא לאחד הסיפורים המרתקים:
אחד הסיפורים ספרה נאווה יוצאת אתיופיה בת 69 על חייה באתיופיה ועל עלייתה ארצה. היא ספרה לילדים על המשחקים ששחקה בילדותה. ולמרבה הפלא הם אותם משחקים שישנם פה. היא ספרה כי נישאה בגיל 12. ואת ידה בקש אביו של בעלה כשהייתה רק בת 11. עוד ספרה כי היו להם בכפר חיים יהודיים. הם חגגו את יום הכיפורים ותמיד בסוף ייחלו להגיע לארץ ישראל. היא התחילה לספר על העלייה מאתיופיה, על הליכה במדבר עם שלושה ילדים קטנים כשהיא בהריון.
התלמידים היו מרותקים מסיפורי המבוגרות. הסיפורים תועדו במהלך שנת הפעילות והועלו למאגר הסיפורים הלאומי בבית התפוצות



גילה ברקלי, מדריכה יישובית, מחוז חיפה

 

אין תגובות: