יום חמישי, 20 ביוני 2013

תודה לבית התפוצות מילדי הקשר הרב דורי, אשכול-אשדוד



בבית ספרנו נפתחה תכנית "הקשר הרב- דורי". בה משתתפים ילדים מכיתות ה'-ו' אשר פוגשים מבוגרים ומלמדים אותם מחשבים. המבוגרים באים לבית הספר בימי שישי ונפגשים אתנו במשך 15 מפגשים, ובכל פעם אנו מלמדים אותם נושא אחר במחשב. לכל זוג ילדים מוצמד/ת מבוגר/ת אשר אתו אנו יושבים בכל יום שישי ומלמדים אותו.





הביקור שלנו בבית התפוצות העלה שאלות מסוימות כמו: מה קרה שם? (כשהסתכלנו בתמונות),  האם זה באמת היה עברם של היהודים? רכשנו ידע לחיים!!! ראינו בתי כנסת מפוארים ממש שלא ראינו כמותם.
אנו היינו עם מדריכה בשם תמר. כשהגענו, ונפגשנו עם המדריכה, צפינו בכמה דברים במוזיאון. אכלנו ארוחת צהריים משותפת, והמשכנו בסיור. תחילה, המדריכה הסבירה לנו מה המשמעות של בית התפוצות. אחר-כך, היא הראתה לנו תמונות וביקשה מאתנו לבחור תמונה שמזכירה מקרים וזיכרונות מהילדות.
בבית התפוצות היו שלוש קומות ובכל קומה היה משהו אחר מעניין.... בקומה הראשונה הייתה כניסה וכיתות לימוד. בקומה השנייה ראינו את הדגמים המוקטנים של בתי הכנסת.  תמר המדריכה הסבירה לנו בצורה מפורטת ומעניינת ביותר. על כמה שהיהודים היו צריכים להיות בשקט ,לא לגלות שהם יהודים, כלומר לחיות כיהודים בסתר. היו פעילויות ייחודיות שלמדנו מהם המון ונפגשנו עם שחקנית ספרדייה שנקראת "דונה גרציה" ובשמה העברי: חנה. היא סיפרה לנו על קורות חייה ועל הדת שלה. עד לגיל 12 (גיל המצוות) היא חיה כנוצרייה, ובגיל 12 הוריה סיפרו לה שהיא יהודייה כי באותה תקופה אסור היה ליהודים לשמור את דתם. לכן הוריה סיפרו לה שהיא נוצרייה עד לגיל מצוות, כי אם הם היו אומרים לה שהיא יהודייה היא הייתה עלולה לספר ולצאת להורג.
ראינו העתק של שער טיטוס המתאר את יציאת היהודים לגלות ואת השלל היהודי שנלקח בשבי.
לסיום, הגענו לקומה השלישית ואחרונה. שם למדנו קצת על מנהגים של היהדות בחג הפסח  וקיבלנו תמונה שלנו מהקשר הרב דורי בבית הספר ועיצבנו לה מסגרת.  
לסיכום, זו הייתה חוויה מהנה נהנינו להתלוות למבוגרים, להכיר מקרוב את החיים בעבר השונים כל כך מהחיים שלנו היום.
אנו רוצים להודות לכם על הפעילות המהנה, על ההדרכה המוצלחת, על השחקנית המקצועית ועוד...
העשרתי את הידע שלנו, בזכותכם הבנו את ההיסטוריה המשמעותית של העם שלנו, עם ישראל.

מודים לכם
צוות משתתפי "הקשר הרב דורי"
בית ספר "אשכול" אשדוד.

אין תגובות: