יום שישי, 3 במאי 2013

ביקור משתתפי התכנית בבי"ס מגן - תל אביב, בבית התפוצות


 ב- 23.4.2013 יצאו משתתפי התכנית בבי"ס מגן לבית התפוצות.

כתבו תלמידי הכיתה:


"במסגרת המפגשים שלנו הנערכים ב"קשר הרב דורי" רקמנו יחסים חמים והדוקים עם הסבים והסבתות שלנו . בחודש אפריל לפני כעשרה ימים נסענו איתם ועם המחנכת לביקור בבית התפוצות. התחלקנו לקבוצות כאשר כל ילד היה עם סבא או סבתא שלו. המפגש בכל קבוצה כלל סדנה שבה כל מבוגר בחר תמונה כלשהו שהזכיר לו משהו מן העבר. סבתא אחת לקחה תמונה שבה ראו ילדים משחקים ליד צריפים. זה הזכיר לה את התקופה שעלתה מעיראק עם קום המדינה וששוכנה עם משפחתה ב"מעברה" לפני שעברה לשיכונים. סבא אחר בחר תמונה של משפחה , הנראית משפחה מאירופה וסיפר שככה נראתה משפחתו מפולין. "המקרר" של אז הזכיר למורה שלנו את "ארגז הקרח" והבלוקים מקרח שהיו צריכים כל יום לקנות אצל מוביל הקרח.

הסבים והסבתות סיפרו סיפורים רבים, ואנחנו הקשבנו וגילינו דברים חדשים שלא ידענו קודם עליהם.

לאחר הסדנה ערכנו ביקור בתערוכה המתארת שערים בחיים של יהודים בארץ ובתפוצה. ראינו את השחזור שעשו לשער טיטוס ברומא ואת היהודים נושאים את המנורה על גבם כאשר גלו מארצם כשנחרב בית המקדש.

בזמן הביקור בתערוכה המדריכים בבית התפוצות ניסו להסביר לנו את משמעות המילה "תפוצות" ואיך החיים היהודיים בגולה באו לידי ביטוי דרך מנהגים יהודיים כברית מילה, בר מצווה חתונות. התערוכה של בתי הכנסת הייתה מרשימה. ראינו איך בתי הכנסת השתלבו בנוף המקום וכיצד האדריכלות שלהם הייתה דומה למבנים מקומיים לדוגמא, מבני כנסייה.

הביקור בבית התפוצות עם הסבים והסבתות היה מעניין מאד, למדנו שם הרבה על העם שלנו. אנו מקוים לחזור לשם שוב!"

תלמידי כיתה ה/1

בית ספר "מגן"



כתבו: אביגיל שגיא, מיקה שפרלינג ודנה אייזיק




סרטון הביקור בבית התפוצות

אין תגובות: