יום ראשון, 14 באפריל 2013

ביה"ס "בן-צבי" קרית-עקרון - במפגש סיום מרגש


מחזור א' ביה"ס בן-צבי, קרית-עקרון, 

סיימו השבוע בהצלחה ובהתרגשות רבה!

את התהליך הנפלא אותו עברה יחד קבוצת הבוגרים והצעירים בביה"ס "בן-צבי" סכמה אפרת זמין, מובילת התוכנית, במצגת נהדרת - ולפניכם הקישור!

אפרת מספרת:
"מסיבת סיום תכנית "הקשר הרב דורי" שהתקיימה השבוע הייתה מרגשת ביותר. במהלך המפגש סיכמנו את שעברנו לאורך התקופה יחדיו וכל אחד מהמשתתפים סיפר על תחושותיומהקשר שנוצר ומה הוא לוקח עמו.

מחד, המבוגרים ציינו לחיוב את מפגשם עם עולם המחשבים באמצעות התלמידים והדגישו כי מעבר לכך הם עברו חוויה ייחודית בבחינת "והגדת לבנך".

מאידך, התלמידים העידו על תחושת הזכות שנפלה בחיקם ללמוד באופן חוויתי על ההיסטוריה ממקור ראשון ועל הקשרים החמים והמיוחדים שנוצרו ב"קשר הרב דורי" ".


דברי הפרידה שלי:

זו השנה הראשונה בה אנו מקיימים את תכנית הקשר הרב דורי בבית ספרינו, תכנית הקשר הרב דורי הינה תכנית ערכית חינוכית המגשרת בין שני דורות. בתוכנית זו נפגשו התלמידים עם המבוגרים ותעדו את זיכרונותיהם של המבוגרים תוך למידה ושימור המורשת התרבותית, היישובית והקהילתית.התוכנית אפשרה לתלמיד להפוך למורה ומנחה בתחום הטכנולוגי ולפתח כישורי הנחייה. 
התוכנית אפשרה למבוגרים לתרום מניסיון חייהם ולהעביר את המורשת וההון התרבותי לדור ההמשך. בתוכנית זו הלמידה ההדדית והחוויות המשותפות תרמו להבנה טובה יותר של בן הדור האחר ובכך נצליח ליצור מערכת שורשית וערכית בחברה. ביחד יצרו הזוגות תוצר דיגיטאלי המתאר את סיפור חייהם המרתק של המבוגרים. 
רוצה אני להודות למנהלת בית הספר, אסנת דולב כהן, על שאפשרה לי להפעיל את המיזם המבורך בבית ספרינו, למבוגרים שהקדישו מזמנם ללמידה ולהעברת ההון התרבותי לילדינו- דור ההמשך וכמובן לתלמידי בית הספר שהשתתפו במיזם ושתרמו להצלחת הפרויקט.


ברכת נציגת המבוגרים - נעמה

ברכת נציגת התלמידים- נוי.









מברכת את אפרת והמשתתפים, על פעילותם הפורייה והמוצלחת,
ומאחלת הצלחה רבה גם בהמשך!

ממני,
אורנה דרום


תגובה 1:

רשמים וחוויות - הקשר הרב דורי אמר/ה...

צוות יקר
קראתי בעיון את כל רשמי התהליך המרגש אותו חוויתם בבית הספר השנה

אני שותפה להתרגשות הרבה ומתפעלת מהמסירות של כולם לעשייה המבורכת. תוצרי הפעילות מדהימים, רק מהתכשיטים אפשר להקים תערוכה שלמה
פשוט מדהים
יישר כוח לצוות הבית ספרי למנהלת ולמורה המובילה למדריכה ארנה ולרכזת עפרה
נחת וסיפוק רב
תמי גרין מנהלת התכנית