יום שני, 28 בינואר 2013

מודל ייחודי בית ספר מודעים וארגון נפגעי פעולות איבה ת"א


ברכות לבית ספר מודעים ולארגון נפגעי פעולות איבה, על שיתוף פעולה יחודי במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. תלמידי מודיעים הגיעו להתארח בבית הארגון התקבלו בהתרגשות. צביקה שחק יושב ראש הארגון ברך את הנוכחים. צביקה הדגיש: "חשוב שהדורות הבאים ידעו מה עשינו ומה כל אחד תרם ועשה". 
איילת כהן סגנית מנהלת בית ספר, ברכה את הנוכחים ושתפה בסיפור אגדה  על נפוליאון בונפרטה שהלך בעיירה יהודית אחת בערב תשעה באב, וראה את הרחובות ריקים. בקצה הרחוב הוא ראה בניין אחד שממנו בוקע אור - בית הכנסת של העיירה. נפוליאון נכנס אל בית הכנסת וראה את היהודים כשהם אבלים, ישובים על הריצפה ומבכים את חורבן בית המקדש לאור נרות קטנים.
המצביא הצרפתי השתומם על המנהג המוזר של היהודים ופנה לאחד מזקני הקהילה בבקשה להסבר על משמעות היום. הזקן הסביר כי העם היהודי אבל על חורבן בית המקדש. נפוליאון התעניין לפני כמה שנים קרה המקרה, והזקן השיב "לפני יותר מ-2000 שנה". נפוליאון התרשם ואמר: "רק עם אשר יכול לבכות על מאורע שאירע לפני 2,000 שנה בכזו התרגשות, מסוגל גם לשרוד את אותן 2,000 שנים". 
שני המורה הדגישה את חשיבות תהליך התיעוד וסיכמה את דבריה בציטוט של יגאל אלון "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".
בסיום המפגש התלמידים הגישו למבוגרים פרח שהכינו עבורם וחברי הארגון כבדו אותם והעניקו לכל ילד שי.
תודות למנהלת בית הספר סילבי וייסברט, סגנית מנהלת איילת כהן, למורה מובילת התכנית שני ג'הסי, לתלמידים המקסימים, ליו"ר הארגון צביקה שחק על היוזמה, למנהל הסניף, לועדת תרבות ולגלי לוץ  מהלל מנהלת המשרד.




אין תגובות: