יום חמישי, 8 בנובמבר 2012

מחוז חיפה מתחדש בתשע"ג

צוות מחוז חיפה מתחדש בשנת תשע"ג ומשנס את מתניו במטרה להרחיב את פריסת התכנית במחוז. את תכנית הקשר הרב דורי במחוז חיפה מפעילות בשנת תשע"ג 3 רכזות-מדריכות: שרית יעקב – רכזת המחוז, ענבל ברגב – מדריכה בעיר חיפה, וטל טרם מדריכה בפרדס חנה-כרכור.

בתאריך 24/9 נערך מפגש פתיחת שנה לתכנית הקשר הרב דורי במחוז. המפגש התקיים במרכז פסג"ה חיפה בהשתתפותה של עידית אבני - הממונה על התקשוב בחינוך במחוז חיפה - שמחבקת את תכנית הקשר הרב דורי במחוז ומלווה אותה באופן עקבי וצמוד. למפגש הגיעו נציגים מ- 16 בתי ספר. תמי גרין - מנהלת התכנית הארצית - הציגה לבאים את החידושים העיקריים בתכנית, ביניהם:
המדריך החדש למורה מוביל תכנית ומאגר הסיפורים הארצי החדש של בית התפוצות.


במהלך חודש ספטמבר יצרו המדריכות קשר עם בתי ספר שהפעילו את התכנית בשנה החולפת כמו גם עם בתי ספר חדשים. נכון להיום 26 בתי ספר כבר מפעילים את התכנית או עומדים להפעיל אותה, 18 בתי ספר נוספים נחשפו לה ונערכים להפעלתה ובתי ספר נוספים מעוניינים להצטרף.

בתאריך 18/10/12 התקיימו שתי ישיבות התנעה של התכנית חיים בגיל בזכרון יעקב ובפרדס חנה-כרכור. בפגישות אלה משתתפים נציגי הממשלה, משרד החינוך והרשות המקומית ומתבצע מינוף לפעילות כלל יישובית עם האזרחים הוותיקים תושבי המקום. בפרדס חנה-כרכור תופעל תכנית הקשר הרב דורי במתכונת יישובית - כל בתי הספר היסודיים ביישוב ישתלבו בתכנית, בחסות מחלקת החינוך במועצה, ובהנחייתה של טל טרם, שמפעילה כבר כמה שנים את התכנית בבית הספר "שבילים" ביישוב. גם חיפה תעבוד במודל יישובי, והיא זוכה למדריכה עירונית, ענבל ברגב, שמצליחה לרתום בתי ספר רבים מהעיר לתכנית. והזרוע עוד נטויה.

על יוזמות חדשות או מיוחדות ועל סיפורים מרגשים - בליווי תמונות מייצגות - נעדכן כאן בהמשך.

אין תגובות: