יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

ממשיכים בהתמדה בהפעלת התכנית - שנה שישית ביה"ס המנחיל ברמת –גן


מפגש הפתיחה , התקיים היום בבית-ספרנו,  24.10.12 . את הפגש פתחה בברכה חמה מנהלת ביה"ס, הגב' איילה אלבז, שספרה למבוגרים ולתלמידים על המסורת המבורכת בביה"ס הנמשכת זו השנה השישית ברציפות. מסורת  של שיתוף פעולה עם חברי מועדון הגמלאים "נחלת גנים" שבשכונה,  תלמידי כתה ו'  חונכים את האזרחים הותיקים , מלמדים את מיומנויות התקשוב.

 השנה לובשה התכנית  שלנו עוד זווית חדשה לתיעוד מורשת בכלים דיגיטלים, התלמידים מצלמים, מסריטים, ומתעדים את התכנית, הסרטים יועלו לאתר ביה"ס.
 הגב' שושנה שפרינץ, מנהלת מועדון האזרחים הותיקים ב"נחלת גנים", רמת –גן ברכה את התלמידים והמבוגרים וספרה על שיתופי הפעולה לאורך כל השנים עם ביה"ס. ראויה לברכה מיוחדת הגב' רפפורט  אילנה, אזרחית ותיקה, שהשתתפה כ"תלמידה" בתכנית לפני  שש שנים והיום היא מתנדבת ומרכזת את קבוצת האזרחים הותיקים כדבריה " הקשר הרב-דורי הוא בשבילי: קשר עם הקידמה, עולם שמגיע לידיעתי מבלי להתאמץ, פגישת חברים פעם בשבוע, להכיר מקרוב את בית הספר: התלמידים (החונכים) והמורה האחראית סינטיה, אווירה שמחה ובעיקר לחזור לספסל הלימודים אחרי כל-כך הרבה שנים".
מודל התכנית  בביה"ס המנחיל, נעשה בשני שלבים. במחצית הראשונה של השנה  מלמדים התלמידים את מיומנויות  המחשב הבסיסיות והתקשורת באינטרנט ובמיילים. במחצית השנייה של השנה, מתמקדים בשיח דיגטלי, המשפר את כישורי השפה ומתעדים את סיפוריהם של האזרחים הותיקים. הסיפורים  האישיים יתועדו בתהליך למידת חקר בכלי האופיס ובאמצעות הבלוגים. את התכנית 
בקבוצת הגמלאים מונה מגוון רמות למידה: מתחילים חדשים  שהצטרפו השנה, ממשיכים מהשנה שעברה ומתקדמים  שלומדים  כבר מספר שנים ברציפות. ההנחיה האישית לכל מבוגר בעזרת הכלים המתוקשבים מאפשרת למידה יחידנית לפי הרמות השונות.

נושאי פעילות החקר מגוונים וכוללים חגי ישראל, איכות הסביבה "קיימות", שזורים בסיפוריהם של  האזרחים הותיקים. הקשר עם הגמלאים מתרחב מעבר למעבדת המחשבים. המבוגרים הפכו עם השנים לחלק מקהילת ביה"ס ושותפים לכלל האירועים, חגים ומועדים.  קשר חם זה הינו הדדי, ובחג החנוכה , אנחנו מוזמנים למועדון הגמלאים בנחלת גנים.  וחוגגים יחדיו בפעילות יצירתית משותפת.
את סבב הברכות סיימה ה גב' תמי גרין, מנהלת התכנית הארצית, בסרט יפה על התכנית, תמי ספרה למשתתפים על המשרד לאזרחים ותיקים, על הסיור המשותף שיתקיים בבית התפוצות, והעניקה שי , לכל האזרחים הותיקים, תקליטור עם תכנת " אילן היוחסין", תכנת MyHeritage  של בית- התפוצות.
בברכת שנת פעילות מהנה, לתלמידי כתה ו'
ולאזרחים הותיקים משתתפי התכנית
 רכזת התקשוב ומובילת התכנית
בבית- הספר "המנחיל"
סינטיה אשכנזי 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

I was pretty pleased to uncover this website. I need to to thank you for
your time due to this wonderful read!! I definitely savored
every bit of it and i also have you saved to fav to check out new
stuff on your blog.
Here is my page ... somafab.com