יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

זומבה בבית ספר אביגור מרימים את הידיים גבוה לשמיים...


מרימים את הידיים
גבוה לשמיים...


מסכמים פעילות שנתית ייחודית בביה"ס אביגור רמת-גן
 תודה למנהלת ביה"ס אורלי שמש ולס/ מנהלת ומובילת התכנית אור-לי שמש

מערכת החינוך חרטה על דגלה להטמיע את החינוך לאורח חיים פעיל ובריא שעיקרו הגברת הפעילות הגופנית, עיצוב והקניה של הרגלי תזונה נבונים.
כדי לחוות עם הגמלאים אורח חיים פעיל ובריא התקיים מפגש משותף  ב"מרכז יום ע"ש מנדלבוים" הילדים פעלו האזינו ותיעדו:

ביום שני ה- 23 בינואר ביקרנו, חבריי, אור-לי הסגנית ואני, במרכז יום לקשיש. פגשנו שם את הגמלאים איתם אנחנו עובדים פעם בחודש בימי שני.
את המפגש התחלנו בסיור במרכז. מאוד התרשמתי מהמקום ומהדברים שהגמלאים יוצרים בו.
לאחר מכן, התכנסנו בחדר גדול שבו מדריכת זומבה הסבירה והדגימה לנו את ריקוד הזומבה.
לפני המפגש לא הכרתי את הריקוד והיה מעניין מאד ללמוד אותו.
ההדרכה הייתה מהנה מאוד ואפילו מצחיקה.
אחרי הפעילות אכלנו ארוחת בריאות ואחריה שמענו הרצאה על תזונה נכונה.
מחכה למפגשים נוספים עם הגמלאים.
(ניב ברכה)
תאמינו, או לא, אבל גם בני הגיל השלישי שומרים על כושר ועל אורח חיים בריא.
התחלנו את המפגש בסיור קצר במקום ואז התחלנו לרקוד "זומבה".
זוּמבה היא שיטת אימון גופני אירובי באמצעות ריקוד.
השיטה מבוססת על שילוב תנועות ריקוד המושפעות מסגנונות שונים לצלילי מוזיקה לטינית, מערבית ומזרחית, במטרה להפוך את האימון הגופני למהנה.
אז נכון שהתנועות היו איטיות יותר ונכון שהגמלאים נתמכו בכיסאות אבל, אילו אנרגיות... כל הכבוד לגמלאים!!
המורה לזומבה זיהתה כי אני רוקדת יפה והזמינה אותי להדגים יחד איתה.
הייתי מאושרת.
בסיומו של השיעור התכבדנו בארוחת בוקר בריאה. שכללה, בין השאר, ירקות  וגבינות.
בחלקו האחרון של המפגש שמענו הרצאה מפי הדיאטנית יפעת בר זכאי.
היה זה אתגר לא פשוט עבור הדיאטנית. היא נתנה מענה הן לצרכי הגמלאים והן לצרכים שלנו, ילדות וילדים בגיל ההתבגרות.
(רותם בן שלוש)
נהניתי לרקוד זומבה עם הגמלאים.
בהרצאה על תזונה נכונה ובריאה למדתי המון דברים חדשים, שלא ידעתי לפני כן וזה מאוד עזר לי.
שיניתי את הרגלי התזונה שלי כי גיליתי שההרגלים הקודמים גרמו לנזק.
אני מקווה שאני אזכה לעוד שיעורים ודברים חדשים שאלמד בעקבות המפגשים.
(בר קרשטיין)
מאוד נהניתי לרקוד זומבה עם חבריי ועם הגמלאים.
למדתי מההרצאה הרבה דברים שלא ידעתי קודם. למשל:
כדאי לשתות תה צמחים. לא להאמין, בזכות העובדה שאני שותה תה צמחים, אני מתחזקת ואפילו נהייתי יותר מרוכזת בשיעורים...
למדתי גם לא לשתות קפה בבוקר או בכל שעה ביום מכיוון שהוא מקשה על הגדילה שלי....
אני חושבת שההרצאה כזו חשובה לכולם, צעירים ומבוגרים.
(מעיין יחזקאל)
אור-לי סיפרה לנו שאנו הולכים למפגש עם הגמלאים. היא אמרה שנרקוד זומבה.
חשבתי לעצמי: מה זה בכלל זומבה??
מסתבר שזומבה הוא אימון גופני אירובי בקצב לטיני.
במפגש עם הגמלאים רקדתי זומבה בפעם הראשונה בחיי.
מאד נהניתי. הרגשתי קצת משוגע וקצת משועשע.
להפתעתי, הקשישים השתתפו בפעילות והיו כאלו שאף רקדו במרץ...
לפני שיעור הזומבה חשבתי שזו פעילות רק לגמלאים ולכן, כך חשבתי, יהיה מאד משעמם. טעיתי... ואני מקווה שאחזור על חוויה זו פעם נוספת.
(לירן עובדיה)
נהניתי מאוד במפגש שהתקיים ב"בית" של הגמלאים
רקדנו לצלילי השיר "נו סא" של מיכאל אוטלו. זהו שיר שמושמע המון בימים אלו המורה לריקוד לימדה אותנו תנועות חדשות, שמותאמות לגמלאים.
בהרצאה שעסקה בנושא: "תזונה בריאה" למדתי שמאוד חשוב לדעת מה נחוץ לגוף כדי שנגדל ונהיה בריאים.
מאכלים עם שומן פוגעים בגוף. לכן, אפשר לאכול רק מידי פעם.
גם פחמימות לא נחוצות לגוף אבל עדיין צריך לאכול אותם.
לעומת זאת, מאכלים שיש בהם ברזל מאוד נחוצים לגוף.
כמו-כן, חשוב מאד לעשות פעילויות ספורטיביות.
(אודיה אוסי)
בחלקו הראשון של המפגש עם הגמלאים, רקדנו זומבה.
היו גמלאים שממש הצליחו לעשות את התנועות.
ראיתי שאפילו הבנים נהנו.
בחלקו השני של המפגש נפגשנו עם דיאטנית. ההרצאה על תזונה מאוד עניינה אותי. שאלתי שאלות רבות שהעסיקו אותי:
מה טוב לשתות? אילו מאכלים כדאי להפחית?
לקחתי לתשומת ליבי את דבריה של הדיאטנית ואף שיניתי את הרגלי התזונה שלי. התחלתי לאכול מאכלים מגוונים, לאכול יותר ירקות ופרות, לטעום דברים חדשים ולדעת באיזה מאכלים יש ברזל כדי שאוכל אותם.
שמחתי ללמוד דברים שלא ידעתי!!!
(ליהי נחום)
חייב להודות על האמת... בריקוד הזומבה לא השתתפתי. היה לי מביך...
אבל, הייתה לי הזדמנות לראות את הכישרון של חברי לירן בריקוד.
ההרצאה של הדיאטנית הייתה מאד מעניינת.
סיפרתי בבית על הנושאים שלמדתי בהרצאה.
לדעתי, זו הייתה חוויה מסוג אחר, שמראה שגם בוגרים וגם ילדים יכולים ליהנות וללמוד מאותם דברים.
(עידו גנאל)
כשרקדנו זומבה עם הקשישים היה ממש כיף. מספר דקות לפני שנגמר השיעור המורה השמיעה את השיר העכשווי - ai se eu te pego .
הייתה זו גרסה קלה יותר על מנת שהגמלאים יצליחו לרקוד. אחר כך ביקשנו שהבנות יציגו את הגרסה המקורית. המדריכה אכן הסכימה ואנו רקדנו לקול מחיאות הכפיים לחברינו הגמלאים.
אחרי ארוחת בוקר בריאה השתתפנו בהרצאה של דיאטנית. היא הסבירה לנו על מגוון מאכלים אותם כדאי שנאכל בגילנו, כדי שכשנתבגר לא יהיו לנו חסרים בגוף.
(עמית הדר)

אין תגובות: