יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

קולה של ניצולה ספור מבית ספר אביגור רמת גן


קולה של ניצולה...

קשר רב דורי בביה"ס אביגור רמת-גן - סיכום פעילות שנתית וייחודית
תודתנו למנהלת ביה"ס אורלי ללו ולמורה המובילה , ס/ מנהלת אור - לי שמש


יום הזיכרון לשואה ולגבורה המצוין בישראל מדי שנה בכ"ז בניסן, מוקדש להתייחדות עם זכר השואה, שהמיטו הנאצים ועוזריהם על העם היהודי, ועם זכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם. 

בר: בכל שנה נערך בבית סיפרנו טקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
השנה הזמנו גם גמלאים מ"מרכז יום לקשיש" לצפות בטקס.
במהלך הטקס ישבתי מרותקת והקשבתי לקטעים שהוקראו. כל קטע נגע, בצורה זו או אחרת, לליבי. הסיפורים מאוד ריגשו אותי ואף גרמו לי להזיל דמעות.
התרגשתי במיוחד כאשר אחת מהאורחות עלתה לבמה וסיפרה את החוויה האישית שעברה, היא עצמה, בשואה.
סיפור חייה מאוד העציב אותי, אך יחד עם זאת התמלאתי שמחה וגאווה, שלמרות הקשיים הרבים, היא הצליחה לשרוד, לעלות ארצה ולהקים משפחה. מזל שהיו עוד אנשים כמוה שהצליחו לשרוד ולהקים בית בישראל - זה בעצם הניצחון שלנו....
אני, כנכדה לסבא ניצול שואה, מאוד גאה בעם ישראל ומבטיחה שתמיד אזכור ולא אשכח את שקרה ואעביר זאת לצאצאיי.

אין תגובות: