יום רביעי, 4 ביולי 2012

"העולם שייך למבוגרים" ח"כ ד"ר לאה נס, משרד לאזרחים ותיקים

העולם שייך לותיקים - כתבה מלאה באתר המשרד לאזרחים ותיקים

הודות להתפתחויות הטכנולוגיות והרפואיות תוחלת החיים בישראל עלתה בכמעט תשע שנים במהלך 30 השנים האחרונות. הצפי הוא כי אוכלוסיית האזרחים הוותיקים תכפיל את עצמה מ-750 אלף אזרחים ותיקים כיום, ל-1.4 מיליון אזרחים ותיקים בשנת 2030 וכי תוחלת החיים תעלה מגיל 79.5 לגיל 83 לגברים ומגיל 83 לגיל 87 לנשים. אוכלוסייה זו, הינה פעילה, פורייה ומלאת חיוניות, והראייה לכך ריבוי האזרחים הוותיקים הלוקחים חלק פעיל בחברה הישראלית, ביניהם אנשי אקדמיה דוגמת פרופ' אהרון ברק ופרופ' רות גביזון, אישי תרבות דוגמת השחקניות המובילות גילה אלמגור, ליא קניג ורבקה מיכאלי ומעצבי דעת קהל דוגמת דן מרגלית ויעקב אחימאיר.

המשרד לאזרחים ותיקים שם לעצמו למטרה להוביל את שינוי התפיסה ביחס לאזרחים ותיקים באמצעות תוכנית הרפורמה "חייים בגיל". התוכנית מסדירה ומבנה מחדש את ההיערכות היישובית למען האזרח הוותיק מרכזת ומנתחת את כל הגורמים הרלוונטיים המתייחסים לאזרח הוותיק, תוך התאמת השירותים היישוביים לצרכיו, הן מצד המערכת והן תפיסת הפרט את עצמו. התוכנית נוגעת בכל תחומי חייו של האזרח הוותיק, החל מנגישות ובריאות וכלה בפעילויות תרבות ופנאי, כאשר בסיס התוכנית עומדת ההנחה כי האזרח הוותיק הוא נכס כלכלי חברתי, והרשויות יכולות למנף משאב זה, תוך טיפוח צרכיו בהתאמה.

האזרחים הוותיקים בישראל נושאים בקרבם את מורשת העם וחוכמת הניסיון. בשל חשיבותו של הדור הוותיק, ואולי לאור השתבחותו עם השנים (ממש כמו יין ישן..), חשוב להמשיך ולהשקיע
ב- "צעירים החדשים" ולכונן חברה מתוקנת המאפשרת להם חיים ארוכים מלאי עשייה, עניין וסיפוק.

הכותבת היא חברת כנסת מטעם הליכוד וסגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס

כתבה פורסמה בעיתון מעריב 4.7.12

תגובה 1:

שרון לוי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.